حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » » » جذب سرمایه گذاری داخلی در اولویت باشد/ فساد اولین و بالاترین مانع در راه توسعه است

استاندار فارس در دیدار با مشاور وزیر و مدیرکل اموراستان های وزارت اقتصاد و دارایی:

جذب سرمایه گذاری داخلی در اولویت باشد/ فساد اولین و بالاترین مانع در راه توسعه است

 

استاندار فارس گفت: موضوع سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید مورد توجه مدیرکل اموراقتصاد و دارایی قرار داشته باشد؛ اما با توجه به برخی موانع باید اولویت را به جذب سرمایه گذاری داخلی بدهیم.

...

 

استاندار فارس گفت: موضوع سرمایه گذاری داخلی و خارجی باید مورد توجه مدیرکل اموراقتصاد و دارایی قرار داشته باشد؛ اما با توجه به برخی موانع باید اولویت را به جذب سرمایه گذاری داخلی بدهیم.

به گزارش کاوش نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در دیدار با مدیرکل اموراستان های وزارت امور اقتصاد و دارایی که به منظور معارفه مدیرکل جدید امور اقتصاد و دارایی استان در شیراز حضور یافته است، اظهار داشت: در صورت امکان با تمام توان اقدام به جذب سرمایه گذاری خارجی خواهیم کرد.

وی با بیان این که در شرایط فعلی، کمبود اعتبار و منابع از مشکلات اصلی دولت به خصوص در حوزه های عمرانی است و بخش قابل ملاحظه ای از بودجه توسط هزینه های جاری بلعیده می شود، تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات عمرانی، دولت تدبیری کرد و با تجربه ای که مدیران ارشد دولت داشتند، پروژه های مهم مانند آزادراه ها، بزرگراه ها و سدها از طریق اوراق مالی و اوراق خزانه اسلامی در حال اجرا است؛ اگر این تدبیر نبود مشکلات حوزه عمرانی بیشتر بود.

استاندار فارس تاکید کرد: در چنین شرایطی مدیران باید سعی کنند که مدیریت هزینه را کنار گذاشته و مدیریت منابع را به کار گیرند که بخش اصلی آن به خانواده اقتصاد و دارایی مانند مالیات، عوارض و گمرک مربوط می شود.

مهندس افشانی با اشاره به این که مقام معظم رهبری سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نامگذاری کرده اند، افزود: در این زمینه سمینارهای متعددی برگزار شده است؛ اما آنچه خیلی مهم است این که در این سال باید دید کدام کار مهمتر محسوب می شود و طبیعی است که همه اذعان دارند که سرمایه گذاری اهمیت بیشتری دارد.

وی با بیان این که با دو رویکرد داخلی و خارجی می توان به سرمایه گذاری نگاه کرد، ادامه داد: شرایط کشور و بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی بیان گر این است که اقتصاد باید درون زا و برون گرا باشد و درون زایی به معنای داشته ها، منایع و توانمندی های داخلی است و حکایت از این دارد که سرمایه گذاری داخلی باید در اولویت باشد.

مهندس افشانی با اشاره به این که تا زمانی که همه مشکلات ما با دنیای بیرون حل نشود سرمایه گذاری خارجی به ندرت انجام می شود، گفت: باید از خروج سرمایه های داخلی پیشگیری کرده و آن را در سرمایه گذاری مولد به کار گیریم.

وی با بیان این که در کشورهای توسعه یافته بیش از 60 درصد اشنغال در بخش خدمات است که به دلیل وجود صنعت و کشاورزی پویا و مولد ایجاد شده است، افزود: در این شرایط بخشی از اشتغال در چرخه توزیع است که خدمات محسوب می شود و بخش دیگر در صنوفی است که کارهای جانبی تولید را انجام می دهند.

استاندار فارس با اشاره به این که تا زمانی که توجهی به رفع موانع نشود سرمایه گذاری ایجاد نخواهد شد، تصریح کرد: اقتصاد یک کشور به صنعت و کشاروزی متکی است و پس از آن به گردشگری و بخش های خدماتی مرتبط است؛ بنابراین آنجایی که سرمایه بیشتری تولید می کند، باید بیشتر مورد توجه باشد.

مهندس افشانی افزود: مدیرانی که از بخش دولتی جدا می شوند، می توانند تجربیات خود را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند و بخش خصوصی را نیز به سمت رشد پیش ببرند؛ مشروط بر این که بخش دولتی مانع نشود.

وی با تاکید بر این که موضوع سرمایه گذاری باید اولویت اول مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان فارس باشد، گفت: باید از خروج سرمایه ها از کشور جلوگیری شود و در حوزه های خدماتی و تولیدی سرمایه گذاری انجام شود.

استاندار فارس با تاکید بر جلب رضایت و همراهی کارکنان در اداره دستگاه ها، گفت: امیدواریم که رضایت کارکنان مجموعه عظیم امور اقتصاد و دارایی جلب شود؛ زیرا موفقیت از لایه های پایینی سازمان شروع می شود و بعد در سطح استانی و ملی نمود پیدا می کند؛ اگر کارکنان مجموعه ای رضایت نداشته باشند، مجموعه پیشرفت نخواهد کرد.

وی به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان در خصوص بیکاری جوانان اشاره کردند که شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان از خود آن جوان بیشتر است.

استاندار فارس تاکید کرد: حضور در بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال، خدمتی بزرگ و عبادت محسوب می شود.

وی افزود: استانداری، پشتیبان مدیران به ویژه کسانی که با صداقت فعالیت می کنند خواهد بود.

مهندس افشانی مقابله با فساد را مورد تاکید قرار داد و با بیان این که فساد، موریانه وار در بدنه اداری رسوب کرده و با شعار و سخنرانی هم نابود نمی شود، افزود: نقش فساد برای ساختار دولتی و خصوصی و تمام سازمان ها مانند موریانه است که آن ها را از درون تهی کرده و در یک موقعیت نابود می کند.

وی خواستار مراقبت مدیران امور اقتصاد و دارایی برای جلوگیری از توسعه فساد، متوقف کردن و کم شدن میزان آن شد و تصریح کرد: اگر بخش دولتی سالم باشد بخش خصوصی نمی تواند فاسد باشد و اگر بخش خصوصی سالم باشد بخش دولتی نمی تواند فاسد باشد.

استاندار فارس تاکید کرد: اولین و بالاترین مانع سد راه توسعه، فساد است و تا فساد از بین نرود انتظار توسعه مانند انتظار سراب بجای آب است.

مهندس افشانی همچنین در این جلسه با تقدیر از تلاش ها و خدمات چندین ساله مبشری مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی استان برای بابک داعی در این سمت آرزوی توفیق کرد.

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.