حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » پیش نویس منشور برنامه شورای ششم اصفهان تدوین شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: منشور شورای ششم شهر اصفهان شامل اقدامات، برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌های چهار سال آینده تدوین شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: محمد نورصالحی روز یکشنبه در هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: برای تحقق شعار «اصفهان، شهر زندگی»، اقدامات، برنامه‌ها، طرح‌ها و پروژه‌هایی که برای شهر اصفهان لازم است در قالب لوایح در شورا تصویب و توسط مدیریت شهری اجراخواهد شد.

وی ادامه داد:با بهره مندی از نظرات تخصصی نخبگان و مدیران شهری در مرکز پژوهش‌های شورای شهر، پیش نویس منشور شورای شهر دوره ششم تهیه و تنظیم شده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پیش‌نویس این سند علاوه بر ارائه به مدیران اجرایی استان، نیز در درگاه شورای شهر اصفهان قرار گرفته است تا شهروندان نیز نظرات خود را بیان کنند.

نورصالحی با بیان اینکه اصفهان با وجود مشکلات و محرومیت ها تنها عنوان استان «برخوردار» را بر دوش می کشد، افزود: کشاورزان استان حقابه خود از زاینده رود را در کمال مسالمت و نجابت پیگیری می کنند.

وی تاکید کرد: کاهش بارندگی، کم شدن حجم آب در سد زاینده رود و تغییرات اقلیمی قابل انکار نیست اما تقسیم ناعادلانه آب در حوضه زاینده رود نیز موضوع مهمی است و برداشت آب باید مشارکتی و بطور شفاف باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به پیگیری مسئولان شهری، استانی و اعضای شورای شهر در خصوص چالش های آب اشاره و بیان کرد: انتظار داریم ستاد احیای زاینده رود که به دستور رئیس جمهور تشکیل شد برنامه مشخص و هدفمند برای حیات دوباره زاینده رود ارائه کند.

 

سهم آب، فضای شهری باید مورد توجه قرار گیرد

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان به ضرورت پیوست عدالت در بودجه نویسی اشاره و بیان کرد: توجه به نقاط محروم، ترمیم شکاف خدمت رسانی در مناطق برخوردار و غیر برخوردار، در آمد های پاک و دوری از تجملات باید مورد توجه شهردار اصفهان قرار گیرد.

احمد رضا مصور، افزود: فضای سبز شهر اصفهان جزو اکوسیستم است و نبود آب مورد نیاز، آن را به کویر تبدیل می کند از این رو مدیریت شهری باید نسبت به این مساله تدابیر لازم داشته باشد.

وی خواستار بازتعریف اقتصاد گردشگری در سیمای شهر اصفهان و سهم اقتصاد شهری شد.

 

 

خطوط دوچرخه سواری تبدیل به بارانداز و پارک موتور شده است

عضو دیگر شورای شهر اصفهان نیز به معضل خطوط دوچرخه سواری که میلیارد ها تومان برای آن هزینه شده است اشاره و بیان کرد: بسیاری از این خطوط برای دوچرخه سواران نا امن و تبدیل به بار انداز و پارک موتور سیکلت شده است.

وی خواستار استانداردسازی و یا حذف این خطوط در سطح شهر شد.

محمد رضا فلاح اضافه کرد: توجه به وضعیت گرمایشی اتوبوس های شهری شهروندان را به استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی ترغیب می کند و کاهش ترافیک را بدنبال خواهد داشت.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.