حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » اعتبارات مشاغل خانگی امسال در آران و بیدگل ۵ برابر شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل از رشد پنج برابری اعتبارات امسال مشاغل خانگی در این شهرستان نسبت به سال قبل خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حسن اربابی افزود: آران و بیدگل در سال جاری یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان سهمیه پرداخت تسهیلات دارد که در صورت جذب تا ۲ میلیارد تومان سهمیه به شهرستان اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۲ پرونده در زمینه تسهیلات مشاغل خانگی تشکیل شده و هشت پرونده در مرحله معرفی به بانک برای دریافت ۲۲۰ میلیون تومان وام است.

وی با بیان اینکه اولویت دریافت تسهیلات، شرکت‌های تعاونی بانوان است، اضافه کرد: این نوع وام‌ها به ۲ صورت مستقل و پشتیبان پرداخت می‌شود که در نوع مستقل، شخص نباید بیمه تامین اجتماعی و دارای گواهینامه فنی و حرفه ای باشد و در تسهیلات پشتیبان نیز فرد متقاضی باید ۱۰ نفر تحت پوشش داشته باشد.

 

افزایش ۲۵ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل اظهار داشت: شمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری این شهرستان در ۶ ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۸۹۴ پرونده در حال بررسی در سال جاری بوده که ۷۹۷ پرونده منجر به برقراری بیمه بیکاری شده و ۲۰۲ پرونده قبلی هم پس از بررسی منجر به قطع مقرری بیمه بیکاری شد.

اربابی از شناسایی اتباع خارجی در پنج واحد تولیدی آران و بیدگل در سال جاری خبر داد و گفت: این واحدهای صنعتی به دلیل به کارگیری اتباع خارجی در مجموع ۲۸ میلیون تومان جریمه شدند.

وی با بیان اینکه ۴۷ مورد حادثه حین کار در سال جاری گزارش و بررسی شد، ادامه داد: انجمن صنفی کارگران ساختمانی، بناها و معماران با یک‌هزار و ۸۹۷ عضو و تشکل نماینده کارگران موسسه صالحون در سال جاری تاسیس شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل با اشاره به تشکیل یک خانه بهداشت کارگری سینا شکیل پایتخت در شهرستان اظهار داشت: تیم این شهرستان در مسابقات قرآن کارگری با هفت شرکت‌کننده موفق به کسب سه رتبه استانی و یک رتبه کشوری شد.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در آران و بیدگل با توجه به شرایط سخت کرونا و تنگناهای اقتصادی پایین‌تر از متوسط استانی و کشوری است، اضافه کرد: با همه دشواری، نرخ بیکاری در این شهرستان با فعالیت های بی‌وقفه، برنامه‌ریزی‌های کارآفرینان و تلاش های کارگران همچنان تک رقمی باقی ماند.

 

افزایش ۳۲ درصدی نشست‌های رسیدگی به شکایت‌ کارگری

اربابی با اشاره به تشکیل ۴۳۶ نشست رسیدگی شکایت‌های کارگری در هیات‌های تشخیص در سال جاری گفت: تشکیل نشست رسیدگی به شکایت‌ها حدود ۳۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی با اشاره به تشکیل سه شرکت تعاونی جدید در سال جاری در آران و بیدگل گفت: در سال جاری حدود یکهزار و ۳۵۰ نفر ساعت آموزش برای اعضای شرکت های تعاونی برگزار شد که به علت شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل با یادآوری نامگذاری امسال به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: این مهم نشانگر اهمیت تولید داخل بوده و تحقق این شعار مستلزم همدلی کارآفرینان و کارگران و همراهی دستگاه های اجرایی است.

به گفته وی، با وجود تحریم‌ها، فرصت‌ زیادی در عرصه اقتصاد کشور و به ‌ویژه آران و بیدگل به عنوان قطب اصلی صنعت فرش ایران فراهم شد و تولیدکنندگان این شهرستان نیز در مقایسه با محصول‌های قابل رقابت، توانمندی‌های داخلی را نشان دادند.

بیش از ۸۰۰ واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال افزون بر ۱۸ هزار نفر در آران‌وبیدگل فعالیت دارند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.