حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.


» » » » ۶۲۱ شغل در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در سالجاری با جذب حدود ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای ۶۲۱ نفر در استان اشتغالزایی شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حفیظ ‌الله فاضلی افزود: این میزان تسهیلات در قالب ۹۸ طرح اشتغالزایی به متقاضیان در مناطق روستایی و عشایری استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از سال ۹۸ در استان به مرحله اجرا گذاشته شده است، اظهار داشت: این طرح تاکنون برای بیش از ۱۰ هزار نفر در استان اشتغالزایی کرده است و بر اساس پایش‌های انجام شده ۹۵ درصد تسهیلات جذب شده منجر به اشتغال واقعی شده و تنها کمتر از پنج درصد انحراف گزارش شده است.

فاضلی در ادامه از ایجاد ۵۳ فرصت شغلی در بخش مشاغل خانگی در استان طی سالجاری خبر داد و گفت: اعتبارات مشاغل خانگی از ابتدای شهریور ماه به استان ابلاغ شده است و از همین رو عملکرد واقعی این طرح به نیمه دوم سال موکول شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای سالجاری ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی ابلاغ شده که از این میزان تاکنون یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان آن در قالب ۴۳ طرح جذب شده است.

فاضلی افزود: ۱۵ درصد از تسهیلات مشاغل خانگی استان به سربازانی اختصاص یافته که از سال ۹۷ خدمت سربازی آن‌ها به پایان رسیده است که این افراد برای دریافت تسهیلات می‌توانند به سازمان نظام وظیفه استان مراجعه کنند.

 بنا بر گزارش‌های مرکز آمار ایران، بررسی نرخ بیکاری افراد ١۵ ساله و بیشتر استان چهارمحال و بختیاری در تابستان ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که ۱۲.۴ درصد از جمعیت فعال استان، بیکار بوده‌اند.

همچنین ۴۱.۸ درصد جمعیت ١۵ ساله و بیشتر استان از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ به عبارت دیگر ۴۱.۸ در صد از جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در گروه شاغلان یا بیکاران و ۵۸.۲ درصد در گروه غیرفعال قرار گرفته‌اند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.