حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » » » تعاونی‌های چهارمحال و بختیاری برای ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی کرده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند شکل‌گیری تعاونی‌ها گفت: تعاونی‌های استان با حدود ۵۰ هزار عضو برای بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی کرده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حفیظ ‌الله فاضلی به مناسبت آغاز هفته تعاون افزود: تاکنون حدود چهار هزار تعاونی در استان به ثبت رسیده که از این تعداد یک هزار و ۷۰۰ تعاونی غیرفعال است که در همین راستا پایش تعاونی‌هایی که قابلیت فعالیت مجدد دارند در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون تعدادی از تعاونی‌های غیرفعال در استان به چرخه فعالیت بازگشته‌ و روند خوبی در این خصوص شکل گرفته است اما آن دسته از تعاونی‌ها که امکان فعالیت مجدد آن وجود ندارد به زودی از لیست ثبت استانی حذف می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرهنگ تعاون در استان در مقایسه با سال‌های گذشته در وضعیت بهتری قرار گرفته است، اظهار داشت: اگر چه همچنان فرهنگ فعالیت‌های گروهی و تعاونی در استان در وضعیت مطلوب قرار ندارد اما روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

فاضلی، علت تعطیلی بسیاری از شرکت‌های تعاونی استان را به روز نبودن این شرکت‌ها عنوان کرد و گفت: فعالیت بسیاری از این تعاونی‌ها متناسب با دانش روز نبوده و از آنجا که موفق به ارائه تولیداتی متناسب با بازار فروش نشده‌اند زمینه تعطیلی آنها فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: نداشتن سرمایه در گردش و وجود برخی مشکلات داخلی بین سهامداران از دیگر دلایل تعطیلی برخی از تعاونی‌های استان به شمار می‌رود.

فاضلی با بیان اینکه تاسیس ۳۵ تعاونی برای سالجاری در استان هدفگذاری شده است، افزود: تاکنون ۲۰ تعاونی ایجاد شده که نسبت به برنامه هدفگذاری شده جلوتر هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرهنگ تعاون در استان و کشور هنوز در وضعیت مطلوبی قرار نگرفته است، خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه مقرر شده تا ۲۵ درصد اقتصاد کشور را تعاونی‌ها شکل دهند در حالی که این رقم در استان و کشور ۶ درصد است و هنوز از برنامه عقب هستیم.

فاضلی همچنین به فرصت تعاونی‌های توسعه و عمران شهری اشاره کرد و گفت: این تعاونی‌ها از امتیازات بالایی برخوردارند و شکل‌گیری آن منافع بسیاری برای عموم در برخواهد داشت اما این برنامه تاکنون تنها در شهر آلونی شهرستان خانمیراز محقق شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.