حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری به ۵۲ درصد رسید

مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در چهارمحال و بختیاری به ۵۲ درصد رسیدمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با شتاب‌گیری روند مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در استان طی سال‌های اخیر، تاکنون ۵۲ درصد این واحدها مقاوم‌سازی شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: فرشید ریاحی سامانی افزود: طبق برنامه، مقرر شده است تا سالانه سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار واحد مسکن روستایی در استان مقاوم‌سازی شود به طوری که با تحقق این برنامه طی پنج سال آینده باید ۷۰ درصد خانه‌های روستایی در استان مقاوم‌سازی شده باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا در ۶ ماهه نخست امسال ۲ هزار سهمیه مقاوم‌سازی روستایی در استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده است که تاکنون ۴۰ درصد متقاضیان موفق به عقد قرارداد شده‌اند و انتظار می‌رود بانک‌های عامل با همراهی بیشتر به ویژه در خصوص ضامن‌های بانکی در جذب تسهیلات بیش از پیش همکاری کنند.

ریاحی سامانی، مبلغ هر فقره تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود چهار درصد پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: میانگین مقاوم‌سازی خانه‌های مسکونی در کشور نیز حدود ۵۲ درصد است که بر این اساس نسبت به میانگین کشوری عقب نیستیم هر چند با رویکرد دولت در احداث سالانه چهار میلیون خانه روستایی، امید می‌رود بتوان سهمیه قابل توجهی برای استان جذب کرد.

ریاحی سامانی افزود: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در بهبود کیفیت زندگی روستاییان و مقابله با حوادث طبیعی همچون زلزله بسیار موثر است از همین رو تلاش می‌شود تا برنامه مقاوم‌سازی سالانه سه هزار و ۵۰۰ خانه روستایی در استان به خوبی اجرا شود. مقاوم‌سازی روستاها در استان چهارمحال و بختیاری که ۳۶ درصد از جمعیت حدود یک میلیون نفری آن در روستاها زندگی می‌کنند و در معرض مخاطرات و بلایای طبیعی متعددی از جمله زلزله و رانش زمین قرار دارد، اهمیت دوچندانی دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.