حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.


» » » » ۷۲ هزار درسنامه‌ برای دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

۷۲ هزار درسنامه‌ برای دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافتمعاون اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۲ هزار درسنامه و ۳۰ هزار قطعه «سی‌دی» و «دی وی دی» برای تداوم سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار و کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند ، اختصاص داده شد.

...

کاوش نیوز: فیروز عسگری افزود: این درسنامه‌ها، جدا از مطالب و درسنامه‌هایی است که از سوی معلمان در فضای مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شده است.

وی ادامه داد: درسنامه‌ها متناسب با دروس مقاطع تحصیلی در مراحل مختلف در بین دانش‌آموزان مناطق کمتر برخوردار و دانش‌آموزانی که دسترسی به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اتصال به اینترنت ندارند، توزیع می‌شود.

عسگری همچنین از آمادگی این استان برای راه‌اندازی شبکه آموزشی شاد خبر داد و گفت: این شبکه آموزشی به طور رسمی از ۳۰ فروردین برای دانش‌آموزان ابتدایی و از پنجم اردیبهشت برای دانش‌آموزان متوسطه فعال می‌شود.

معاون اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای دانش‌آموزان رشته‌های فنی نیز برنامه‌هایی طراحی شده است به این صورت که دروس مکتوب در فضای شبکه شاد ارائه می‌شود و دروس عملی نیز به صورت تهیه فیلم و انیمیشن در این شبکه بارگذاری می‌شود.

عسگری، با بیان اینکه ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان دسترسی به اینترنت دارند، اظهار داشت: برای ۴۰ درصد دیگر که یا امکانات سخت‌افزاری ندارند و یا در مناطقی ساکن هستند که امکان اتصال آن‌ها به اینترنت وجود ندارد نیز، لوح فشرده(CD) آموزشی و درسنامه با کیفیت مطلوب تهیه شده است.

وی همچنین از ضبط دروس ویژه دانش‌آموزان کنکوری استان خبر داد و گفت: ۴ پایگاه ضبط دروس در استان فعال است و با ضبط مطالب درسی، محتوای آن را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم.

عسگری، با بیان اینکه بسیاری از معلمان استان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، در شبکه‌های اجتماعی فعال شده و با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی ارتباط آموزشی خود را با دانش‌آموزان حفظ کرده‌اند، افزود: این موضوع سبب شده تا معلمان برای حضور در شبکه شاد آمادگی لازم را داشته باشند. منبع ایرنا


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.