حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » حقوق مناطق کم برخوردار در آمایش علمی مغفول مانده است

 حقوق مناطق کم برخوردار در آمایش علمی مغفول مانده استنماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: بواسطه اجحاف به مناطق محروم در گذشته، اسناد توسعه ای با محوریت رفع این تبعیض ها تدوین شود.

...

کاوش نیوز: علی کاظمی باباحیدری در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری چهارمحال و بختیاری افزود: این استان اگرچه دارای نیروی انسانی توانمند است، اما بی توجهی به آن و عدم تخصیص امکانات و تجهیزات لازم، فرآیند توسعه یافتگی استان را با چالش مواجه کرده است.

وی ادامه داد: می طلبد تا در تدوین سند آمایش علمی کشور به رفع عقب ماندگی های تاریخی این استان با نگاه عادلانه اقدام شود.

کاظمی باباحیدری، ایجاد دانشگاه صنعتی را از مهمترین مطالبات مردم این استان دانست و گفت: با ورود صنعت طی سالهای اخیر به این استان، نیاز به ایجاد یک دانشگاه صنعتی در چهارمحال و بختیاری احساس می شود.

نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان نیز اظهار داشت: رشته های دانشگاهی این استان منطبق با ظرفیت های موجود نیست.

اردشیر نوریان افزود: بر همین اساس شایسته است رشد ظرفیت های علمی متناسب با مزیت های این استان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جایگاه این استان در رتبه نخست بیکاری کشور تصریح کرد: این وضعیت می طلبد تا رشته های فنی و حرفه ای و مهارتی در این استان گسترش بیشتری داشته باشد.

نوریان با بیان اینکه نقش اساتید دانشگاه ها و تحقیقات علمی در مسیر توسعه استان مغفول مانده است، گفت: مکانیسمی اندیشیده شود تا بتوان از این ظرفیت بیش از پیش بهره گرفت.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز، اقتصاد دانش بنیان را راهکار ساماندهی به اقتصاد کشور دانست و گفت: تحقق اقتصاد دانش بنیان جز با حمایت از نخبگان و ایجاد زیرساخت های علمی و آموزشی میسر نمی شود.

خدیجه ربیعی، ایجاد دانشکده پرستاری، رفع مشکل زمین و فضاهای آموزشی دانشگاه ها، اختصاص اعتبار برای تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای و تامین امنیت خاطر برای اساتید و دانشجویان را از مهمترین مطالبات حوزه آموزش عالی استان برشمرد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر عدالت محوری در تخصیص بودجه و امکانات به مراکز آموزش عالی اظهار داشت: نزدیکی به مرکز و قدرت چانه زنی برخی استانها، اجحاف در حق استانهای دیگر است.

محمد خالدی افزود: تا زمانی که قدرت چانه زنی بالا راهکار پیشرفت باشد، به نتیجه ای نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: امید است تصمیمات کلان کشور با نگاه عادلانه و متناسب با نیازمندی ها و کاستی های استانها گرفته شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.