حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » زنان بوشهری ۱۵۰ حرفه مهارتی فرا می‌گیرند

زنان بوشهری ۱۵۰ حرفه مهارتی فرا می‌گیرندمدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهرگفت: ۱۵۰ حرفه مهارتی ویژه بانوان در مراکز ۱۵ گانه بخش دولتی آموزش فنی و  حرفه‌ای این استان برگزار می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: عبدالمجید دراهکی در بازدید از محل برگزاری دوره‌های آموزشی بانوان، بیان کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز منطقه‌ای و بازار کار در دستور کار اداره کل فنی و حرفه‌ای بوشهر قرار دارد و بر اساس تقاضا همه دوره‌های صنعتی برای بانوان در سطح استان برگزار می‌شود.

وی گفت: اجرای طرح توانمندسازی مهارتی زنان با توسعه آموزش های مهارتی می‌تواند زمینه توانمندسازی بانوان، ایجاد شغل پایدار با بهره‌مندی از ظرفیت مشاغل خانگی و بهبود وضعیت معیشتی آنها را فراهم کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر عنوان کرد: برگزاری دوره نجاری و کابینت سازی در مرکز شماره ۲ بوشهر برای بانوان تجربه‌ای موفق مجموعه در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بانوان است که منجر به اشتغال ۱۰۰ درصدی بانوان کارآموز شد.

دراهکی افزود: اولین دوره برق صنعتی ویژه بانوان در شهرستان  دیر برگزار شده است و زمینه اجرای دوره‌های آموزشی در حوزه مکانیک خودرو، ابزار دقیق و تاسیسات نیز برای بانوان در مراکز آمزش فنی و حرفه ای فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهراضافه کرد: در راستای توسعه عدالت آموزشی اولین دوره آموزشی جوشکاری ویژه بانوان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کنگان برگزار شد.

دوراهکی گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به نام سال جهش تولید، رویکرد به آموزش‌ها تغییر کرده و فراگیری آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و توانمند سازی مهارتی  در اولویت افراد جویای کار قرار گرفته است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: ۱۰۰ حرفه مهارتی نیز در بخش خصوصی فنی و حرفه ای برای بانوان در بوشهر برگزار می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.