حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » » » 93 درصد پرونده‌های مددکاری بوشهر به سازش منجرشد

 93 درصد پرونده‌های مددکاری بوشهر به سازش منجرشدمعاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: 93 درصد پرونده های قضایی ارجاع شده به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌های این استان به سازش منجر شد.

...

کاوش نیوز: سرهنگ سید احمد موسوی افزود: در سه ماه اول سال جاری یکهزار و 673 نفر به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری های استان بوشهر مراجعه کردند.

وی بیان کرد: متخصصان مشاوره و مددکاری اجتماعی می توانند به جلوگیری و حل مشکلات، سازگاری، برخورد موثر و منطقی با موقعیت های گوناگون و تامین بهداشت و سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی افراد جامعه کمک کنند.

موسوی اضافه کرد: شرط اساسی زندگی توام با آسایش، نشاط، پیشرفت، موفقیت، رشد و کمال برخوداری از سلامت، بهداشت و امنیت جسمانی، روانی و اجتماعی است.

وی یادآورشد: ارتقای بهداشت روانی جامعه و آموزش مهارت های زندگی به افراد می تواند به کاهش آسیب های روانی اجتماعی و در نهایت کاهش جرائم منجر شود.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های ارتقای بهداشت روانی جامعه، توسعه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی در جامعه است.

موسوی افزود: با توجه به اصل تقدم پیشگیری بر درمان یکی از اهداف ایجاد مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی است.

وی ادامه داد: دیگر هدف ایجاد مرکزهای مشاوره و مددکاری ایجاد مصالحه و سازش و در نتیجه کاهش آسیب های روانی، اجتماعی و بار قضایی پرونده ها است که با صرف کمترین هزینه، بیشترین سودآوری اجتماعی را داشته است.

موسوی تاکید کرد: این رویکرد، نیروی انتظامی را به سمت پیشگیری اجتماعی هدایت کرده و مشاوره و مددکاری اجتماعی ابزار بسیار مناسبی برای این هدف ارزنده است.

معاون اجتماعی پلیس بوشهر اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات مرکز مشاوره در استان بوشهر برگزاری نشست های آموزشی بهداشت روان کارکنان و خانواده های آنان است.

موسوی اضافه کرد: از دیگر اقدامات مرکز مشاوره برگزاری نشست مشاوره فعال در مدارس، کانون‌ها، مساجد و مراکز بهداشت در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، ارتباطی و پیش از ازدواج به زوج ها است.

وی گفت: برگزاری مشاوره گروهی، همایش و کارگاه های آموزشی برای عموم مردم با محوریت مهارت های زندگی و ارتباطی، ارتقا دانش و تخصص مشاوران و مددکاران و آشنایی با رویکردهای نوین درمانی، مصاحبه با مجرمان خاص، چاپ و توزیع فصلنامه پیام مشاور از دیگر اقدامات مرکز مشاوره در استان بوشهر است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.