حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » دانشگاه وان ترکیه و میراث‌ فرهنگی مراغه همکاری می‌کنند

نماینده ویژه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از همکاری مشترک دانشگاه وان و اداره میراث‌فرهنگی کهن شهر مراغه در راستای توسعه گردشگری سلامت خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: یعقوب طالبی روز یکشنبه گفت: در پی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری وان ترکیه، جلسه‌ای  به‌منظور توسعه گردشگری بین استان وان ترکیه و آذربایجان شرقی در دانشگاه وان برگزار شد و طی آن همکاری مشترک و تبادل تجربیات و مطالعات در حوزه گردشگری سلامت مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

نماینده ویژه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: مراغه و وان مشترکات دوره اورارتوریان را دارند که همین امر سبب توسعه روابط در دوره‌های بعدی میان شمال غرب ایران و شرق ترکیه بوده است.

وی ادامه داد: تجربیات مناسبی در هر ۲ طرف برای توسعه گردشگری سلامت وجود دارد که با تبادل آن‌ها می‌توان شاهد رونق در این حوزه شد.

نماینده ویژه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی، آب‌های معدنی ارزشمند مراغه و آب‌ و هوای دلپذیر آن را ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری سلامت دانست و گفت: مطالعات دانشگاه وان در حوزه گردشگری پزشکی و سلامت می‌تواند کمک مؤثری در رونق بخشی به جاذبه‌های گردشگری سلامت مراغه باشد.

نماینده ویژه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی همچنین ارتباطات گسترده مابین شرکت‌های خدمات مسافرتی آذربایجان شرقی و استان وان ترکیه را عامل اصلی توسعه گردشگری دوسویه عنوان کرد.

طالبی توسعه گردشگری دوسویه میان وان و آذربایجان شرقی را در روند رونق گردشگری پسا کرونا ضروری عنوان کرد و گفت:«همان‌گونه که وان مقصد مناسب گردشگری ایرانیان و مردم آذربایجان است آذربایجان شرقی نیز با جاذبه‌های بی‌بدیل خود می‌تواند مقصد دلپذیری برای مردم وان باشد.»

حمدالله شولی (Hamdullah Şevli) رییس دانشگاه وان نیز با ابراز خرسندی و استقبال از همکاری‌های مشترک، تأکید کرد: مشترکات تاریخی و فرهنگی دلیل محکمی برای توسعه گردشگری ۲ طرف است و می‌توان آینده روشنی در توسعه گردشگری آذربایجان شرقی و وان متصور شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.