حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » » » ظرفیت‌های فرهنگی پیاده‌روی اربعین فراموش نشود

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به استقبال میلیونی مردم از آیین پیاده روی اربعین حسینی گفت: استفاده از ظرفیت‌های این رویداد مهم معنوی در عرصه‌های علمی و فرهنگی ضروری است.

...

کاوش نیوز: محمدرضا پورمحمدی در هفتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با محوریت بررسی برنامه های پیاده روی عظیم اربعین حسینی افزود: ارتقای مراسم فرهنگی پیاده روی اربعین از ضروری ترین و اولویت ترین برنامه های ستاد اربعین استان است و باید صحنه هایی را که در آن شیعیان حضور گسترده دارند به جهانیان نشان داد.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از دست‌اندرکاران برگزاری هرچه باشکوه تر ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در استان قدردانی کرد و اظهار داشت: تابلوهایی که در کوچه ها و معابر عمدا یا سهوا نام شهدا از آن ها پاک شده موضوعی مهم است و شهردار تبریز نیز دستور لازم برای مزین کردن نام شهدا در کوچه ها و معابر را صادر کرده است.

علیار راستگو، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: سال گذشته حدود ۷۰ هزار نفر از استان به پیاده روی اربعین مشرف شدند که امسال پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

رئیس شورای شهر تبریز نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های شورای شهر و شهرداری تبریز در چشم‌انداز ۱۲ساله، توسعه فرهنگ شهروندی و شهرنشینی، ارتقای سرمایه فرهنگی اجتماعی شهروندان و توسعه آموزش های شهروندی را از نتایج اجرای این برنامه ها اعلام کرد.

شهرام دبیری افزود: توسعه فرهنگ ورزش های همگانی، ترویج گردشگری، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد، مناسب سازی محیط برای توانجویان، شناساندن مفاخر استان، انتخاب شورایارها، تقویت مدیریت سلامت شهر، توسعه فرهنگ نظافت و بهداشت و فرهنگ سازی به منظور افزایش ایمنی در مواقع بحران از مهمترین برنامه های این شورا و شهرداری است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.