حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » فسادستیزی از ویژگی های بارز کابینه پیشنهادی است

یک فعال سیاسی با اشاره به هماهنگی و انسجام بالای وزرای پیشنهادی رئیس جمهوری به مجلس گفت: فسادستیزی از ویژگی های بارز این کابینه است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: تراب محمدی افزود: همه وزرای پیشنهادی آقای رییسی، مجرب و کارآزموده هستند، ضمن اینکه جوانی از جمله خصیصه های بارز اعضای کابینه پیشنهادی است.

وی با اشاره به نیاز کشور به رویکرد جهادی مدیران در مقطع کنونی بیان کرد: رییس جمهوری با درک این مهم، تلاش کرده افرادی در فهرست کابینه قرار بگیرند که میدانی باشند و بتوانند جهادی عمل کنند.

وی اضافه کرد: تأمل در فهرست کابینه پیشنهادی، نشان می دهد دولت سیزدهم را کسانی تشکیل خواهند داد که پشت میزنشین نباشند تا بتوانند برنامه های اعلامی به مجلس را با قوت تمام عملیاتی کنند.

محمدی ادامه داد: خوشبختانه اغلب وزرای پیشنهادی، ویژگی نشاط و روحیه جوانی را دارند و در عین انقابی بودن، مجرب و کارآزموده هستند.

وی گفت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، هر وزیری در وزارتخانه خود باید از ایده و افکار جوان و انقلابی استفاده کند و آقای رییسی در چینش کابینه، این را مد نظر داشته است.

وی با اشاره به ایراد برخی ها به معرفی وزرای بعضی از وزارتخانه ها از بیرون مجموعه افزود: استفاده از نیروهای داخل مجموع آموزش و پرورش در ۴۲ سال اخیر، نشان داده که این رویکرد موفقیت چندانی نداشته و حضور فردی خارج از مجموعه می تواند نتایج بهتری به دنبال داشته باشد؛ در سال های گذشته، وزرای برآمده از داخل مجموعه آموزش و پرورش، اقدامات اساسی غیر از تغییر مقاطع انجام نداده اند و در این مدت، دردی اساسی از معلمان و فرهنگیان درمان نشده است.

این فعال سیاسی تشریح کرد: وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی نیز بدون مطالعه و از کره مریخ نیامده و بدون شک از بدنه کارشناسی وزارتخانه، استفاده و امور را مدیریت خواهد کرد.

وی افزود: همه وزرای پیشنهادی باسواد و توانمند هستند، هر چند شاید جوانی باعث شود که آنان گفتمان خود را آن چنان که باید به نمایندگان منتقل نکنند، اما انسان های کارآمد و توانمندی هستند.

وی ادامه داد: اصل روحیه انقلابی و  جهادی و  اعتقاد به شعار «ما می توانیم» در انتخاب کابینه سیزدهم مدنظر بوده و  این شعار باید به شعور تبدیل و عملیاتی شود؛ پیش از این شاهد بوده ایم که وزرای ۷۰ ساله ای بوده اند که حال بیرون آمدن از پشت میز را نداشته اند.

محمدی گفت: همه وزرا اعم از جوانان و  میانسالان کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، متخصص، کارآمد و یکدست هستند و این از ضروریات موفقیت تیم اقتصادی دولت سیزدهم است.

وی افزود: وزرایی که آقای رییسی برای تیم اقتصادی خود انتخاب کرده، هماهنگ و  یکدست هستند، زیرا اگر تیم یکدست و منسجم نباشد، تجربه شکست خورده  سال های قبلی تکرار می شود و آقای رییسی این را مد نظر داشته است.

وی بیان کرد: اعضای تیم اقتصادی کابینه سیزدهم، منیت ندارند و تحت هماهنگی معاون اول رییس جمهوری برای ارتقای سطح رفاه، معیشت و مسکن جوانان فعالیت خواهند کرد تا در کوتاه مدت خود را نشان دهد و  این یکی از ویژگی های دولت سیزدهم است.

این فعال سیاسی گفت: وزرای نیرو و صنعت و معدن نیز از بدنه خود وزارتخانه ها و با همدیگر هماهنگ هستند و این باعث هم افزایی میان این دو وزارتخانه خواهد شد.

وی اضافه کرد: وزرای دولت هم افزایی بالایی دارند و همدیگر را قبول می کنند که این نوع نگاه و رفتار، نتایج مثبتی در ماه های آینده خواهد داشت.

وی بیان کرد: انتظار نیروهای انقلابی این است که نمایندگان محترم مجلس در عین عمل به وظایف قانونی خود، با تسامح با وزرا برخورد  کنند چرا که آنان هم قبل از رای اعتماد، با یکایک وزرا نشست های متعددی داشته اند و هم این امکان را دارند بعد از انتخاب وزرا، عملکرد آنها را متناسب با برنامه های اعلامی، مورد کنکاش و راستی آزمایی قرار دهند.

محمدی یادآوری کرد: یکایک وزرای پیشنهادی قبل از این در طول خدمت خود کارنامه موفقی داشته اند و پس از این نیز این گونه خواهد بود.

وی افزود: رییس دولت سیزدهم، انتخاب های خوبی داشته که نتایج آن در ماه های آینده در شئون مختلف زندگی مردم نمود خواهد داشت.

وی گفت: توقع از نمایندگان جریان انقلابی این است که دولت انقلابی را در این مرحله  حساس یاری کنند و  منتظر بمانند تا دولت  برنامه های خود را اجرا کند، زیرا قوای مقننه و مجریه دو بال اساسی نظام هستند که با هماهنگی و همکاری هم می توانند توسعه کشور را تسریع کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: البته این حرف ها به معنی گریز از نقد دولت نیست، اما نباید از این نکته غفلت کرد که هدف همه ما سربلندی نظام اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.