حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » مجلس یازدهم لایحه مدیریت واحد شهری را تصویب کند

نماینده آذربایجان‌شرقی در شورای عالی استان‌ها گفت: مجلس یازدهم لایحه مدیریت یکپارچه شهری را به منظور برون‌رفت شوراها و شهرداری‌ها از چالش‌های متعدد، تصویب کند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: ابوالقاسم داداش‌لو افزود: با توجه به اینکه نمایندگان منتخب مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا آشنایی کامل با مشکلات حوزه های انتخابیه خود دارند، در چندین نوبت طرح مدیریت یکپارچه شهری را از سوی شورای عالی استان‌ها به مجلس ارائه کرده اند که متأسفانه با مخالفت و عدم استقبال دولت، این طرح آرای لازم جهت تصویب در مجلس شورای اسلامی را احراز نکرد.

وی اظهار کرد: اعضای شورای عالی استان‌ها از هیات‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی و نمایندگان انتظار دارند با توجه به آشنایی چند ساله رییس مجلس با وضعیت مدیریت شهری و روستایی کشور، در راستای تصویب لایحه مدیریت شهری و سیاست‌گذاری برای تقویت بنیه نحیف شده مدیریت شهری گام های اساسی تری برداشته شود، چون در غیر این صورت ما شاهد بحران های انسانی و زیست‌محیطی و حتی اجتماعی روزافزون در سطح شهرها و روستاها خواهیم بود.

داداش لو با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی سراسر کشور حتی در تبیین و برنامه‌ریزی کوچک‌ترین کارها باید از دولت اجازه بگیرند، یادآوری کرد: امروز در عمل شورای اسلامی شهر و روستاها از هدف اولیه تشکیل آن‌ها دور شده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز سطح عمومی توسعه در مناطق شهری و روستایی با ادامه روند سیاست منفی نگرانه متوقف‌ شده است، ادامه داد: متأسفانه در سالیان اخیر شاهد بی‌توجهی دولت ها به مشکلات مدیریت شهری و روستایی کشور بوده‌ایم، به ‌طوری ‌که بیشتر پروژه‌های تعریف‌ شده شهری متوقف‌ شده و پروژه‌های جدیدی نیز تعریف نمی‌شود.

داداش لو، مدیریت فعلی شهرها را نه مدیریت تقاضامحور، بلکه بر اساس نیازمندی ها دانست که این نیازها به صورت نظام مند بر شهر تحمیل می‌شود و نمی‌توان از بروز آن‌ها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه شهرها مانند موجودات زنده دارای نیازهای مادی و روحی و حتی معنوی هستند، تشریح کرد: تأمین این نیازها ضروری است تا شهرها بتوانند پویا و کارآمد باشند وگرنه به شهرهای مرده و بی‌روح تبدیل می‌شوند و دولتمردان باید در تأمین این نیازها دست مدیریت شهری را بگیرند.

عضو شورای اسلامی شهرستان مرند اظهار داشت: امروز مدیریت محلی در اکثر شهرها و روستاها نه ‌تنها هزینه‌های تحمیلی سایر ارگان‌ها در عدم حفظ و ساخت کاربری‌های عمومی و تخریب آسفالت معابر و شبکه‌های شهری را بر دوش می‌کشد، بلکه از اختیار کافی برای سیاست‌گذاری عمومی در جهت توسعه متوازن شهری و روستایی برخوردار نبوده و همین عوامل در کنار مشکلات دیگری که هرروز با ابعاد بیشتری مثل نبود درآمدهای پایدار، ظهور پیدا می‌کند، باعث شده بنیه‌های مدیریت شهری و روستایی هر روز نسبت به قبل سست‌تر و ضعیف‌تر شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.