حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » » » بدهی ۲۰ میلیارد تومانی پگاه به دامداران آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل اتحادیه دامداران آذربایجان‌شرقی، گفت: در حالی که شرکت پگاه از بابت خرید شیر ۲۰ میلیارد تومان به اعضای این اتحادیه بدهکار است، به‌جای پرداخت آن پیشنهاد وام با ۱۸ درصد سود را مطرح می‌کند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: ایوب امیری اظهار داشت: پیش از طرح موضوع افزایش قیمت شیر و مطالبه دامداران در این خصوص، کارخانه‌های لبنی اعلام کرده بودند که به خاطر افزایش قیمت مواد مصرفی در تولید این محصولات قیمت اجناس خود را تا ۳۵ درصد افزایش خواهند داد و اکنون به بهانه مطرح شدن موضوع افزایش قیمت خرید تضمینی شیر، به دنبال گران کردن دوباره تولیدات خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت علوفه و نبود آن، تامین تنها بخشی از نهاده‌های مورد نیاز دامداری‌ها توسط دولت، خرید نقد اجناس و دریافت اقساطی و بلندمدت مطالبات، هزینه‌های جانبی بالا و عدم مطابقت قیمت‌های مصوب شیر و گوشت با افزایش قیمت‌ها مهم‌ترین دغدغه‌های فعلی دامداران است.

امیری گفت: هر چند مقرر شده امسال تنها چند قلم از کالاهای اساسی که عمده آنها نهاده‌های دامی است، با ارز دولتی وارد شوند و این اقدام تصمیم بسیار درستی است اما در اجرای این تصمیمات به ویژه در حوزه توزیع و فروش با مشکل مواجه هستیم و این امر به دامدار و در نتیجه چرخه تولید ضربه می‌زند که در آینده ای کوتاه اثر خود را بر سبد خانوار نیز نشان خواهد داد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران آذربایجان‌شرقی افزود: حتی در بهترین حالت اگر دولت تمام چهار نهاده از بیش از ۲۰ نهاده مورد نیاز برای تغذیه دام‌ها را نیز در اختیار دامداران قرار دهد، کف قیمت شیر بیش از هشت هزار تومان و در صورت خرید آزاد نهاده‌ها حداقل ۱۰ هزار تومان است و بحث مطالبات دامداران از کارخانه‌های شیر و محصولات لبنی را نیز باید به این مشکلات افزود.

وی به نکته قابل تأملی در خصوص خرید شیر دامداران توسط کارخانه‌ها نیز اشاره کرده و گفت: طلب اتحادیه دامداران استان و تعاونی‌های زیرمجموعه آن از کارخانه‌ای مانند پگاه تنها برای بازه زمانی ۴۵ روز گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که محصول تولید شده با شیر دامدار توسط کارخانه‌هایی مانند پگاه به صورت نقدی و آنی به شرکت‌های توزیع و سوپرمارکت‌ها فروخته می‌شود.

امیری تصریح کرد: اخیراً کارخانه پگاه که بخش مهمی از مطالبات دامداران مربوط به آن است، به جای پرداخت این دیون، پرداخت وام با ۱۸ درصد سود را به دامداران پیشنهاد می‌دهد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.