حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » مردم نگران هیچ کمبودی در زمینه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی نباشند / انبارها پر است/ هیچگونه مشکلی از نظر نهاده‌های دامی نداریم

معاون وزیر صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور با بیان اینکه کالاهای اساسی به میزان رضایت بخشی تامین و در انبارهای کشور ذخیره سازی شده است، گفت: مردم نگران هیچ کمبودی در زمینه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی نباشند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: عباس قبادی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت بازار و تامین کالاهای اساسی درسطح کشور، اظهار داشت: از نظر تأمین کالاهای اساسی شرایط کشور بسیار ایده‌آل است و ذخایر بسیار مطمئنی در سراسر کشور داریم.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه کالاهای اساسی به میزان رضایت بخشی تامین و در انبارهای کشور ذخیره سازی شده است، افزود: مردم نگران هیچ کمبودی در زمینه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی نباشند.

وی با اعلام اینکه درخصوص تامین کالاهای اساسی مورد نیاز استان مساعدت کامل در هر زمانی به عمل آمد، ادامه داد: در بنادر کشور بالغ 4.5 میلیون تن کالا موجود می باشد و در حدود یک میلیون تن نیز در مسیر رسیدن به کشور است.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اقدامات لازم در خصوص خرید و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز سال جاری انجام شده و با همکاری مسئولین بانک مرکزی، مجموعه بانکهای عامل و گمرک وارد کشور و به دست مردم و مصرف کنندگان خواهد رسید.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اصل بر فراوانی کالاست، اظهار داشت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون هیچگونه مشکلی از نظر نهاده‌های دامی نداریم و یک میلیون تن نهاده دامی در بنادر موجود است.

قبادی گفت: تمام اختیارات تنظیم بازار کشور را استان ها با در نظر گرفتن ملاحظات لازم داشته و در خصوص تغییرات و اصلاح قیمتی برخی کالاها اختیار دارند.

معاون بازرگانی داخلی وزیر صمت ضمن قدردانی از همراهی دستگاه‌های نظارتی در استان و تمام دستگاههای عضو کارگروه تنظیم بازار استان بویژه استانداری و صمت استان در راستای بهبود فرایندهای تأمین، توزیع و نظارت بر اقلام اساسی، خاطرنشان کرد: این هم افزایی و همگرایی فرصتی مغتنم برای خدمات رسانی مضاعف به مردم می باشد.

وی با اشاره به برگزاری منظم و فنی جلسات کارگروه تنظیم بازار و کمیته زیر مجموعه این کارگروه در استان، گفت: ستاد تنظیم بازار آذربایجان شرقی جزء بهترین ستادهای استانی بوده و باید همگی تلاش کنیم در ایام پایانی دولت فعلی و انتقال مسئولیت به بهترین نحو ممکن تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی مورد نیاز مردم در جهت رفاه عموم شهروندان انجام شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه بر اساس گزارشات ستاد تنظیم بازار در حال حاضر شرایط مساعدی در خصوص تأمین اقلام اساسی در کشور بالاخص در آذربایجان‌شرقی وجود دارد، افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات پیش بینی شده از سوی صمت استان، آذربایجان شرقی از نظر وجود ذخایر کالایی و ثبات قیمتی از شرایط خوبی برخوردار بوده و جزء استان‌های برتر کشور است.

قبادی بر اجرای هوشمندانه و دقیق برنامه های محوری وزارت صمت در امور بازرگانی تأکید کرد و گفت: طبیعتاً به جهت شرایط خاصی که کشور در آن قرار دارد به ویژه مشکلات مربوط به تحریم ها و شیوع بیماری کرونا، ضمن رعایت دقیق دستورالعمل ها و موازین بهداشتی، باید در تامین و توزیع به موقع و درست کالاهای اساسی مورد مصرف مردم با همراهی اتاق های اصناف، اتحادیه ها، تولیدکنندگان و کلیه دستگاههای مسئول اقدام کنیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.