حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.


» » » » عدم اصلاح الگوی مصرف مشکل آب شرب راژان/باغچه‌ها با آب شرب آبیاری می‌شود

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در تامین آب شرب در منطقه راژان با مشکلی مواجه نیستیم، گفت: عدم رعایت الگوی مصرف عامل اصلی مشکل آب شرب در راژان است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: خوش سیرت اظهار داشت: مصرف بی‌رویه آب شرب در منطقه راژان سبب شده تا شاهد افت فشار در بخشی از راژان باشیم به طوری‌که آبیاری باغچه‌ها توسط مردم محلی با آب شرب انجام می‌شود.

وی با اشاره به سکونت یک هزار خانوار در این منطقه، تعداد انشعاب‌های موجود را 970 فقره عنوان کرد و افزود: نیاز آب شرب این منطقه 12 لیتر در ثانیه است این در حالی است که 3 برابر نیاز آبی منطقه، تولید آب داریم ولی با توجه به اینکه بخشی از مردم راژان از آب شرب برای آبیاری باغات و محوطه داخل منازل روستایی خود استفاده می کنند شاهد افت فشار آب در ساعات خاصی از روز که آب مخزن پایین می‌آید، هستیم.

مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: آب این منطقه از طریق مجتمع هاشم آباد، چاه جدید حفر شده و چشمه کوه خلیل تامین می‌شود و از طریق 3 مخزن ذخیره و در 57 کیلومتر شبکه خط انتقال به روستای راژان می‌رسد.

خوش سیرت با بیان اینکه مشکل افت فشار آب در بخشی از راژان نیز طی روزهای آینده با کاهش میزان مصرف بر طرف می‌شود، اعلام کرد: با خنک شدن هوا و کاهش میزان مصرف آب شرب در بخش کشاورزی، مشکل افت فشار در منطقه مذکور نیز رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه هشدارهای لازم به مردم منطقه داده شده است، اظهار داشت: امسال 30 فقره انشعاب غیرمجاز در این منطقه جمع‌آوری شده است ولی بهبود وضعیت موجود نیازمند همکاری هر چه بیشتر و موثرتر مردم روستای راژان است و مشکلی در تامین آب شرب مورد نیاز منطقه نداریم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.