حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى


» » » » مختومه شدن بیش از ۵۴۷هزار فقره پرونده قضایی در آذربایجان‌غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اعلام آمار رسیدگی پرونده‌های استان گفت: در ۱۱ ماه سال ۹۹ تعداد ۵۴۶هزار ۱۰۶ فقره پرونده به دادگستری های استان وارد شده و تعداد ۵۴۷هزار و ۱۰ فقره هم در ۱۱ ماه فوق مختومه شده که عملکرد دادگستری استان در مختومه کردن پرونده 904 فقره پرونده و آمار مثبت است و تعداد ۸۹هزار و ۱۷۷ فقره هم مانده پرونده‌هاست که این عملکرد مثبت جای تقدیر از همکاران زحمت کش در سراسر استان را دارد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: علی اکبر گروسی رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در نشست فصلی روسا و دادستانهای حوزه های قضایی استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: سال ۹۹ یک ماراتن خدمت بود که راه انداختیم و همکاران با تمام قوا و توان مشغول خدمت‌رسانی شدند که نتیجه آن اخذ رتبه‌های کشوری بود که مورد تشویق هم قرارگرفتیم اما نواقص و کمبودهایی هم که موجب تالم است وجود دارد ولی تلاش داریم تا همه را به صفر برسانیم و مرتفع کنیم چرا که کمترین ایراد و اشکال هم زیبنده دستگاه قضایی اسلامی نیست.

وی افزود: دستگاه قضایی به جد و با تمام توان در همه حوزه‌ها در خدمت مردم است و حضور برجسته و مهمی دارد که از دید مردم هم پنهان نیست.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به سفر اخیر ریاست محترم قوه قضائیه به استان تصریح کرد: مهمترین رویداد سال ۹۹  سفر ریاست معظم قوه قضائیه به استان بود که اهمیت زیادی برای دستگاه قضایی استان داشت و این سفر فشرده یک روزه که یک سفر کاملاً کاری و تخصصی بود آثار و برکات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، خصوصاً قضایی برای مردم داشت و درخواستهای مردم به دست ریاست معظم قوه قضائیه رسیدند.

وی ادامه داد:  پس از صدور دستور ایشان به استان واصل و کمیته‌ای که در استان تشکیل شده به دستورات همه نامه‌ها اقدام و پاسخ به متقاضیان داده می‌شود و دستور ریاست محترم قوه مانند ملحمی به زخم متقاضیان خواهد بود.

گروسی تصریح کرد: پیگیری مصوبات سفر در همه ابعاد در حال انجام است که گزارش‌های مربوطه محضر ایشان اعلام می‌شود برای دستگاه قضایی استان هم اعتبارات بسیار خوبی از سوی ریاست محترم قوه قضائیه تخصیص یافته که مشکلات استان را مرتفع خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان در ادامه صحبتهای خود خطاب به روساء و دادستانهای حوزه های قضایی اظهار داشت: باید از هم اکنون برنامه‌ریزی لازم برای سال آینده را انجام دهیم و با تجدید قوا خود را برای خدمت رسانی مطلوب در سال 1400 آماده کنیم.

گروسی با اعلام آمار رسیدگی پرونده‌های استان گفت: در ۱۱ ماهه سال ۹۹ تعداد ۵۴۶هزار ۱۰۶ فقره پرونده به دادگستری های استان وارد شده و تعداد ۵۴۷هزار و ۱۰ فقره هم در ۱۱ ماهه فوق مختومه شده که عملکرد دادگستری استان در مختومه کردن پرونده 904 فقره پرونده و آمار مثبت است و تعداد ۸۹هزار و ۱۷۷ فقره هم مانده پرونده‌هاست که این عملکرد مثبت جای تقدیر از همکاران زحمت کش در سراسر استان را دارد.

این مقام قضایی در بحث بعدی به موضوع انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ اشاره و گفت که باید نظارت‌های جدی توسط روسا و دادستانهای حوزه‌های قضایی استان انجام بگیرد تا امنیت انتخابات رعایت و مشارکت بالای مردمی هم در آن رقم بخورد و باید شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی در حوزه‌ها تشکیل و هماهنگ با سایر نهادهای امنیتی و اجرایی فعالیت نماید.

وی در پایان صحبتهای خود خطاب به روسا و دادستانهای حوزه‌های قضایی استان تاکید کرد: ایام نوروز نباید موجب غفلت و کم کاری شود و روسا و دادستانهای حوزه های قضایی با گماردن کشیک نظارتها و رسیدگی‌ها را به طور مستمر ادامه دهند تا خدمت رسانی به مردم در طول شبانه روز تعطیل نشود.

دادستان مرکز آذربایجان‌غربی در این نشست نیز به ظرفیت شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت شوراهای حل اختلاف برای ایجاد سازش و همچنین استفاده از ظرفیت مددکاری کلانتری‌ها و پاسگاههای انتظامی در سازش بین طرفین پرونده استفاده شود.

وی در ادامه به خطرات چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: ما با شادی مردم کاری نداریم و از شادی مردم هم خرسندیم ولی با کسی که بخواهد شادی مردم را خدشه دار کند برخورد خواهیم کرد به همین دلیل دادستانهای حوزه های قضایی با تعامل خوب با مراجع انتظامی چهارشنبه سوری را مدیریت خواهند کرد تا مردم آسیبی نبینند و خدای نکرده شادی آنها به ناراحتی تبدیل نشود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.