حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » » » تولید لارو ماهی در آذربایجان‌غربی افرایش یافت

تولید لارو ماهی در آذربایجان‌غربی افرایش یافتمدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: تولید لارو ماهی در استان با هدف تنوع بخشی و رونق تولید از ۳۵.۶ میلیون به ۳۶.۵ میلیون قطعه افزایش یافت.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: محمدباقر قریشی‌ نجف‌آباد اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع ماهی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر شود.

وی بیان کرد: همه ساله به منظور حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان در منابع آبی استان انواع ماهیان از جمله کپور، فیتوفاک، بیگ‌هد و آمور در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی پلدشت‌ تکثیر و در دریاچه های پشت سدها و استخرهای چندمنظوره کشاورزی در سطح استان رهاسازی می‌شوند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: امسال نیز تکثیر این ماهیان از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده و در ۱۷ تیر به اتمام رسیده‌است.

قریشی با بیان اینکه تولیدات استانی به ترکیه، جمهوری خودمختار نخجوان، عراق و ارمنستان صادر می‌شود، بیان کرد: پیش بینی می‌شود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه ماهی تولید و پس از طی پنج ماه دوره پرورشی و رسیدن به وزن لازم در منابع آبی استان و استان های همجوار و بیش از ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی و استخرهای دو منظوره کشاورزی در سطح استان رها شوند.

وی گفت: سال گذشته در مجموع هشت‌هزار و ۹۸۰ تُن انواع ماهی پرورشی سردآبی و گرمابی در استان تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ از مجموع این میزان تولید، هشت هزار تُن آن ماهی سردآبی و ۹۸۰ تُن نیز ماهی گرمابی بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت تولید ماهیان گرمابی در آذربایجان‌غربی در مقایسه با سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشت اما تولید ماهی سردآبی در استان در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال قبل از آن ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

قریشی‌ در خصوص مراکز پرورش ماهی فعال در آذربایجان‌غربی افزود: در سال گذشته ۴۲۰ مجتمع و مزرعه پرورش ماهی، پنج مرکز تکثیر بچه‌ماهی سردآبی، یک مرکز تکثیر بچه‌ماهی گرمابی و ۱۰ مرکز تکثیر ماهیان زینتی فعال بودند.

مدیر اداره شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی در خصوص صید ماهی در استان نیز اظهار داشت: آذربایجان‌غربی سال گذشته در مجموع با صید ۶ هزار و ۴۴۵ تُن انواع ماهی از سدها و منابع آبی، همچنان رتبه نخست صید آبزیان را بین استان‌های غیرساحلی کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به انجام عملیات صیادی در ۱۱ منبع نیمه‌طبیعی (دریاچه پشت سدها) آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این منابع شامل سدهای نوروزلوی میاندوآب، شهیدکاظمی و خراسانه بوکان، بارون ماکو، قیقاچ پلدشت، ارس، ارس ۲، شهرچای ارومیه، سنجاق مهاباد، احمدآباد تکاب و حسنلو نقده است.

وی افزود: در آذربایجان‌غربی انوع آبزیان از جمله شاه‌میگو و ماهیان گرمابی شامل انواع ماهی کپور، فیتوفاک، بیگ‌هد و آمور و ماهیان بومی از جمله زردماهی صید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.