حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اردبیل اجرا شد

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: با هدف حمایت از نظام اقتصادی و معیشتی خانواده ها، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان اردبیل اجرا شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: مهران اوچی اردبیلی اظهار کرد: در قالب این طرح در استان اردبیل در چند مرحله با همکاری نهادهای حمایتی زنان سرپرست خانوار از لحاظ اقتصادی به توانمندی مورد نظر دست یابند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز به همت جهاد دانشگاهی اجرا شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: در قالب این طرح زنان سرپرست خانوار بر اساس الگوهای جدید مشاغل خانگی برای رسیدن به توان معیشتی و اقتصادی مورد حمایت قرار می‌گیرند تا امکان تحقق اهداف در این بخش فراهم آید.

اوچی اردبیلی گفت: در مرحله اول ۱۱۴ زن سرپرست خانوار تحت پوشش طرح ملی توانمندسازی اقتصادی قرار گرفته و زمینه حمایت‌های مالی و تسهیلاتی و آموزش‌های مستمر برای تحقق اهداف توسعه‌ای فراهم می‌آید.

وی بیان کرد: با پایش اطلاعات ۲ هزار نفر و ارائه مشاوره و انجام مصاحبه از بین متقاضیان تعداد ۱۱۴ نفر در شهرهای اردبیل، مشگین شهر، رضی، آراللو و نمین برای اجرای این طرح‌ها برگزیده شدند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل ادامه داد: رشته‌های مورد حمایت در قالب این طرح به عنوان کسب و کارهای خانگی شامل قالیبافی، خیاطی و چرم دوزی است.

اوچی اردبیلی اجرای این طرح را در ۳ فاز یادآور شد و بیان کرد: در گام نخست شناسایی و اولویت بندی مزیت‌های استانی مدنظر قرار گرفته تا بر اساس شرایط استان اردبیل در اجرای طرح‌ها بتوان موفق عمل کرد.

وی مرحله بعد را توانمندسازی و اقتصاد بازار اعلام کرد و گفت: در گام نهایی نیز محصولات تولید شده برای عرضه مورد حمایت قرار می‌گیرند که امیدواریم در قالب این طرح ملی در استان اردبیل بتوانیم با توجه به مزیت‌ها و قابلیت‌های استانی در اهداف مورد نظر موفق عمل کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اظهار کرد: در قالب این طرح مهارت آموزی و توان سنجی نیز مورد توجه قرار گرفته و زنان سرپرست خانوار بعد از گذران دوره‌های آموزشی با هدایت پیشران‌ها و ایجاد شبکه در رشته‌های مورد نظر وارد بازار کار می‌شوند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.