حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : بپرهیز از این که خود را برای دیگران بیارایی و با انجام گناه به جنگ با خدا برخیزی


» » » » 10 فناوری تولیدی جهاددانشگاهی 16 مرداد رونمایی می شود

رییس جهاد دانشگاهی گفت: همزمان با 16 مرداد، سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و با حضور ریاست جمهوری از10 فناوری تولیدی این نهاد رونمایی می شود.

...

کاوش نیوز: دکتر حمیدرضا طیبی در جلسه شورای معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به خروج آمریکا از برجام و برخی تحریم های این کشور افزود: با اینکه تحریم را دوست نداریم اما در صورت بروز آن باید تمام تلاش خود را برای تبدیل این تهدید به فرصت و تولید علم و فناوری برای رفع نیازهای کشور به کار گیریم.
وی با اشاره به اینکه وظیفه جهاد دانشگاهی الگوسازی است اضافه کرد: برای تحقق این امر باید مسئولان تمرکز، توجه و برنامه ریزی بیشتر و مناسب تری داشته باشند.
طیبی با اشاره به موقعیت استان اردبیل و همسایگی با جمهوری آذربایجان افزود: ایجاد یک مرکز پزشکی خوب و مجهز برای پذیرش بیماران کشورهمسایه در استان ضروری است و زمینه پزشکی می تواند در توسعه صنعت گردشگری منطقه موثر عمل نماید.
وی انعقاد تفاهم نامه همکاری جهاد دانشگاهی و استانداری اردبیل در راستای کمک به تسهیل این امر را مهم عنوان کرد و ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان اردبیل، عملیاتی کردن طرح های خوبی چون ایجاد پایلوت نیمه صنعتی نشاسته پلیمری، فرآوری گیاهان دارویی، احیا و صیانت از فندق های استان و ایجاد مجتمع درمانی – تحقیقاتی را پیگیری می کند.
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نیز در این نشست گفت: استان اردبیل ظرفیت‌های ممتازی برای کار و فعالیت در همه حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و درمانی دارد و قابلیت‌های این استان در همه زمینه‌ها توسط جهاد دانشگاهی احصا شده و در حال آماده ‌سازی زیرساخت ‌های لازم بر مبنای شاخص‌های این نهاد هستیم.
مهران اوچی به فعالیت‌های این واحد در حوزه گیاهان دارویی اشاره و تشریح کرد: مرکز رشد فناوری و فرآورده‌های گیاهان دارویی در استان راه‌اندازی شده و در حال حاضر بالغ بر 15 واحد فناوری در این مرکز در حال فعالیت می باشند.
وی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را در سه حوزه پزشکی با محوریت درمان ناباروری، گردشگری با محوریت گردشگری سلامت و گیاهان دارویی اعلام کرد و افزود: بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی در استان اردبیل فعالیت ‌های مستمری برای ذخیره ‌سازی خون بند ناف و فرهنگ سازی برای استفاده از سلول‌ های بنیادین انجام می ‌دهد.
اوچی اضافه کرد: در مرکز درمان ناباروری قفقاز مستقر در اردبیل نیز با ورود به حوزه درمان نازایی، تاکنون بالغ بر 400 نوزاد متولد شده‌ است.
وی به احداث ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این ساختمان با اعتبار بالغ بر 20 میلیارد ریال و در 6 طبقه در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.