حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : بپرهیز از این که خود را برای دیگران بیارایی و با انجام گناه به جنگ با خدا برخیزی


» » » » اجتماع عظیم اربعین مانور وحدت مسلمانان است

 اجتماع عظیم اربعین مانور وحدت مسلمانان استنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اجتماع عظیم اربعین حسینی مانور وحدت و نمایش قدرت مسلمانان و تصویر هویت اصلی امت اسلامی است.

...

کاوش نیوز: آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه امام حسین بعنوان ثروت و برکت عالم اسلام تمام اقوام، نژادها و رنگ ها را یک جا جمع کرده ، افزود: برای شناخت از هویت جوانان ما باید به عاشورا، محرم و اربعین نگاه کرد.

وی اظهار داشت: عشق به امام حسین مثل شیرازه کتاب، اوراق قومی ایران را محکم به هم مرتبط و مجموعه واحد درست کرده که هرگز گسستنی نیست.

عاملی با بیان اینکه آمریکا اگر می خواهد میزان انسجام اقوام ایرانی را بسنجد به اربعین نگاه کند، افزود: با توجه به اینکه رفته رفته شعارهای جهانی امام حسین (ع) اهل سنت را نیز به خود جذب کرده، راهپیمایی اربعین به مظهر وحدت شیعه و سنی تبدیل شده است.

خطیب جمعه اردبیل بیان کرد: امام حسین (ع) به حق نقطه اشتراک اهل سنت و شیعه است و یک حسن و امتیاز بزرگ راهپیمایی اربعین این است که به راهپیمایی اعتراض جهانی علیه استکبار تبدیل شده و غربی ها اخبار این راهپیمایی را سانسور می کنند.

وی در ادامه با اشاره به ماجرای قتل جمال خاشقچی گفت: موضع گیری های جزیی ترامپ بر علیه عربستان که اخیرا صورت گرفت به خاطر دفاع از عدالت، دفاع از مظلوم، دفاع از حقوق بشر و دفاع از آزادی بیان نبود بلکه به خاطر انتخابات 2 هفته آینده آمریکاست.

عاملی بیان کرد: مرگ خاشقچی ماهیت آل سعود و وهابیت را برملا و حیثیت آنها را با خاک یکسان کرد بطوری که انگار همه دنیا از جمله روزنامه نگاران، آژانس های خبررسانی، نمایندگان مجلس کشورها، دولت ها، نهادهای بین المللی و نهادهای مردمی علیه آنها برخاسته است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به سفر اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا به جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: هدف سفربولتون به این کشورها موضوع فشار به ایران بود اما وی دست خالی به واشنگتن برگشت.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.