حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » راه‌ ۳۱۸ روستای اردبیل در کولاک مسدود شده است

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل خبر داد؛

راه‌ ۳۱۸ روستای اردبیل در کولاک مسدود شده است

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: در حال حاضر و با حاکم شدن شرایط کولاکی در جاده‌های استان اردبیل، راه ۳۱۸ روستا مسدود است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: مهدی خدمتی اظهار کرد: هر چند راهداران سعی کرده بودند تا تعداد راه‌های مسدودی را در روز گذشته به کمتر از ۱۵۰ راه برسانند اما از صبح امروز کولاک شدید در اکثر روستاهای کوهستانی زمینه بسته شدن این راه‌ها را دوباره فراهم کرده و یک رفت و برگشت عجیبی را در مسدود شدن راه‌های روستایی در روزهای اخیر شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: هیچ نگرانی از بابت تأمین آرد مورد نیاز و سوخت روستاییان وجود ندارد و در صورت نیاز ما در روزهای آینده از طریق بالگرد به روستاهای گرفتار در برف و کولاک خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه سهمیه یک ماه آرد و ۱۵ روزه سوخت برای روستاییان تأمین شده، در اوایل ماه آینده در صورت تداوم شرایط موجود از طریق بالگرد امدادرسانی می‌شود ولی در حال حاضر تلاش برای بازگشایی تمام راه‌های روستایی است.

خدمتی افزود: راهداران در سخت‌ترین شرایط این روزها با وجود کولاک مدام در حال بازگشایی مسیرهای مختلف هستند و هم اکنون راه اصلی و فرعی ارتباطی تمام نقاط استان باز شده و ۳۱۸ راه روستایی همچنان مسدود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تا ساعت ۳ شب و از اولین ساعات صبح برف‌روبی در سطح جاده‌ها و معابر با تلاش مجموعه راهداری و همچنین کارگران زحمتکش شهرداری در حال انجام است و گلایه‌های مردم از بابت انباشت برف در کوچه‌هاست که امیدواریم خود شهروندان تلاش کنند تا با بازگشایی مسیرهای مختلف، از ریختن برف منازل و پشت‌بام‌های خود به کوچه‌ها پرهیز کنند.

خدمتی گستردگی محدوده شهر اردبیل و حجم بارش‌ها را در ۴ روز گذشته متفاوت از گذشته اعلام کرد و ادامه داد: این بارش در ۱۰ سال اخیر بی‌نظیر بوده و ما سعی داریم تا با خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف رفاه و آسایش مردم را تا حد امکان تأمین کنیم.

وی در مورد پایین آمدن فشار گاز و قطعی گزارش شده از برخی نقاط اضافه کرد: تاکنون هیچ‌گونه قطعی گاز از مناطق استان گزارش نشده و فشار گاز در دورترین نقطه استان در اصلاندوز ۴۱۰ و در شهر اردبیل ۵۶۰ است و شرکت گاز رصد دقیقی را در زمینه تنظیم فشار گاز انجام می‌دهد.

خدمتی به دپوی برف جمع‌آوری شده در سطح شهر اردبیل در کنار رودخانه بالیقلو اشاره کرد و گفت: امکان انتقال برف به پشت سدها وجود ندارد و نیازی نیز به این امر دیده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: اداره کل مدیریت بحران استانداری اردبیل در کنار سپاسگزاری از این نعمت ارزشمند الهی، برای شیرینی کام مردم در بهره‌مندی از این نعمت خداوند سعی دارد تا هر چه سریع‌تر راه‌های روستایی و معابر شهری را بازگشایی کرده و گلایه‌های مردم را به حداقل برساند.

خدمتی بیان کرد: تجهیزات مورد نیاز در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته ولی در بودجه سال آینده نیز سعی خواهیم کرد تا شهرداری‌ها را مکلف به خرید تجهیزات مدرن کنیم که در این باب خرید دستگاه‌های مدرن برف‌روبی در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل به قطعی موقت گاز در ۲ واحد صنعتی سیمان و نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل اشاره کرد و افزود: برای تنظیم گاز مورد نیاز شهروندان و مشترکان شهری و روستایی این محدودیت اعمال شده و به زودی مشکل به وجود آمده رفع خواهد شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.