حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : آراستگی از اخلاق مومنان است.


» » » » عملیات زیرسازی راه‌آهن اردبیل – میانه به ۹۰ درصد رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زیرسازی کل مسیر راه‌آهن میانه - اردبیل ۹۰ درصد و ریل‌گذاری و روسازی پروژه نیز در مجموع ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: خیرالله خادمی در بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه افزود: تعداد ۶۲ دستگاه تونل در قالب ۳۲ کیلومتر تونل و گالری در مسیر ۱۷۵ کیلومتری اجرا شده که تاکنون ۷۵ کیلومتر از کل مسیر ریل‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: برای ادامه کارهای اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل حدود ۱۲ هزار تن فولاد و۱۰ هزار تن سیمان نیاز است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون به طور متوسط هر ماه ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: روزی ۲۰ بونکر سیمان در کل پروژه مصرف می‌شود و ریل مورد نیاز از ذوب‌آهن اصفهان تامین و هزینه تامین ریل مسیر باقی مانده نیز ۳۷۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

خادمی گفت: در حال حاضر ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه تزریق می‌شود.

وی اظهارکرد: با برنامه زمان‌بندی حوزه اجرایی و فنی تلاش می‌کنیم تا محور ۱۷۵ کیلومتر اردبیل – میانه را به عنوان خط ریلی صعب‌العبور و کوهستانی به بهره‌برداری برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۴۰ درصد مسیر راه‌آهن اردبیل – میانه دشت، ۴۰ درصد تپه ماهوری و ۲۰ درصد کوهستانی است که سعی بر این است تا قطار عبوری از این خط ریلی با سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت مسافر و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت بار حمل کند.

وی به روند احداث این مسیر ریلی و وجود ۳۲ کیلومتر تونل و گالری اشاره کرد و گفت: تعداد پل‌ها و ابنیه‌ خاص ۳۶ مورد است و سختی مسیر راه آهن اردبیل – میانه به حدی است که ریل‌گذاری و زیرسازی آن در میانه راه با سختی در حال انجام است.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و عملیات آن پس از سال‌ها توقف در دولت تدبیر و امید آغاز شد.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی در این پروژه در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

در طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.