حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » مصنوعات طلای فاقد کد شناسایی معتبر و استاندارد تقلبی است

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در صورتی که طلای خریداری شده دارای کد شناسایی معتبر و مشخصات لازم نباشد تقلبی بوده و به صورت غیرقانونی در بازار عرضه شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: هاشم علایی با بیان اینکه کد شناسایی استاندارد در عرضه تمامی مصنوعات طلا اجباری می‌باشد اظهار کرد: مردم در خرید طلای اصل دقت لازم را داشته باشند و در صورتی که مصنوعات طلا با حک عیار ۷۵۰ و کد شناسایی معتبر نباشد تقلبی شناخته شده و فاقد اعتبار و ارزش است.

وی به نکات مهم و قابل توجه خریداران در هنگام اخذ مصنوعات طلا در بازار اشاره کرد و افزود: در هنگام خرید می‌بایست فروشنده طلا، فاکتوری معتبر حاوی مشخصات طلا، از قبیل وزن دقیق، عیار، کد سازنده و در صورت داشتن جواهر، وزن و نام دقیق آن را درج و همچنین مهر و امضای فروشنده را درج کند تا اعتبار و ارزش قانونی مصنوعات طلا به طور کاملاً دقیق مشخص شود.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه تعیین کیفیت و کمیت طلا و جواهر خریداری شده نشانه اعتبار و ارزش قانونی آن می‌باشد خاطرنشان کرد: شهروندان در هنگام خرید توجه داشته باشند که حک عیار ۷۵۰، یک حرف لاتین نشانگر استان محل ساخت و کد شناسایی که شماره سری است، بر روی هر مصنوع طلا درج شده باشد و در غیر این صورت از خرید مصنوعات طلا خودداری کرده و موارد تخلف را سریعاً اطلاع دهند.

علایی عدم درج هر یک از موارد فوق بر روی یک مصنوع طلا را نشانه غیر استاندارد بودن و در نتیجه غیر منطبق بودن عیار و کیفیت پایین طلا دانست و اظهار کرد: مردم می‌توانند با ارسال کد شناسایی درج شده بر روی طلا به همراه حرف بزرگ انگلیسی G به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت این کد و مشخصات مصنوع طلای مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

وی تصریح کرد: اکیپ‌های بازرسی مشترک با حضور نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه طلا فروشان و اداره کل استاندارد استان، امور مربوط به نظارت هر چه بیشتر بر بازار طلا را به صورت مستمر و دوره‌ای انجام می‌دهند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.