حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » » » تکمیل پایاب سد خداآفرین به هفت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: عملیات اجرایی پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان مطلوب است ولی برای تکمیل آن باید هفت هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: عباس جنگی مرنی افزود: یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی واقع در شبکه آبیاری سد خداآفرین به زیر کشت رفته و تلاش بر این است با تامین منابع مالی لازم و تکمیل عملیات اجرایی سطح اراضی در حال بهره‌برداری این شبکه به ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار برسد، هرچند بخش قابل‌توجهی از اقدامات لازم در این شبکه انجام شده تا پروژه در زمان معین به نتیجه برسد.

او بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه به بیش از ۹۰ درصد رسیده و در صورت اتمام آن علاوه بر اشتغال‌زایی بالا سالانه بیش از یک میلیون تن محصول به تولیدات کشاورزی استان اردبیل اضافه خواهد شد.

وی افزایش طرح‌های آبیاری نوین در استان اردبیل را یادآور شد و گفت: برای نخستین بار در کشور از محل فاینانس بانک‌های داخلی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالبرای اجرای طرح آبیاری پایاب سد گیوی و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای پایاب سد سبلان منابع اعتباری جذب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح‌های آبی در استان افزود: امسال ۱۱ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای، فاینانس بانک‌های داخلی، منابع ملی و منابع اعتباری سفر ریاست‌جمهوری برای اجرای طرح‌های آب استان اردبیل هزینه می‌شود.

جنگی مرنی از اختصاص ۱۲۰ میلیارد ریال برای آبرسانی شهرهای نمین و عنبران خبر داد و گفت: پیگیری‌های لازم برای تامین منابع مالی طرح آبرسانی نمین و عنبران انجام شده و  مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال برای این طرح اختصاص و اجرای این طرح با سرعت انجام می‌شود.

وی افزود: با اجرای طرح آبرسانی نمین و عنبران، آب شرب و بهداشتی این شهرها و هفت روستای تحت پوشش مجتمع روستایی وحدت تا افق ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

او درباره عملیات اجرایی سد عنبران نیز گفت: عملیات اجرایی سد عنبران نمین از مرداد ۹۷ با حجم یک میلیون مترمکعب و با هدف تامین آب کشاورزی، تغذیه چاه‌ها و قنوات پایین دست، گردشگری و توسعه صنایع روستایی در بالادست شهر مرزی عنبران با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال احداث است و این سد در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.