حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » ۲۸۰ میلیارد ریال صرف مرمت ابنیه تاریخی استان اردبیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در راستای افزایش توجه به بناهای تاریخی، در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های مرمتی و ساماندهی میراث فرهنگی در مناطق مختلف استان هزینه شد.

...

کاوش نیوز: نادر فلاحی در بازدید از بناهای تاریخی خلخال افزود: از پروژه‌های شاخص انجام شده در حوزه میراث فرهنگی طرح مرمت مجموعه بقعه شیخ‌حیدر و پایگاه ملی شهریری مشگین‌شهر است که بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال نیز برای ساماندهی و مرمت مجموعه‌های سردرب عالی‌قاپو، موزه سپهرم، بقعه شیخ‌جبراییل کلخوران، مسجد عتیق و بازار تاریخی اردبیل هزینه شده است.

فلاحی همچنین با اشاره به لزوم ساماندهی و مرمت مجموعه‌های تاریخی بر جذب گردشگران داخلی و خارجی، اضافه کرد: سایت‌های باستانی و مجموعه‌های تاریخی از جمله مهم‌ترین و تاثیرگذارترین جاذبه‌های استان هستند.

وی با بیان اینکه مرمت و بازسازی بقعه شیخ کشف‌الدین در روستای دایوکندی از توابع بخش خورش‌رستم خلخال با تامین اعتبار مورد نیاز  تکمیل و در هفته وحدت امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار داشت: وظیفه اصلی میراث فرهنگی حفظ و حراست از این مجموعه‌ها و معرفی آن‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است که برای این موضوع برنامه ویژه‌ای داریم.

فلاحی همچنین به افزایش ۱۰۱ درصدی بازدید گردشگران خارجی از موزه‌های اردبیل در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با سال قبل اشاره کرد و افزود:  ۱۰ هزار گردشگر خارجی در این مدت از موزه‌های استان بازدید کردند که این میزان در مدت مشابه سال قبل حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان داشت: در این مدت بیش از ۳۵۱ هزار گردشگر داخلی از موزه‌های استان اردبیل بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۳۷ درصدی داشته است.

او افزود: در ۶ ماه اول امسال بیش از ۳۶۰ هزار نفر از موزه‌های استان اردبیل بازدید کردند که این میزان در مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر بوده است.

او از بازدید رایگان مردم از موزه‌های استان در هفته گردشگری امسال خبر داد و گفت: تبلیغات گسترده و معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان اردبیل از جمله عوامل مهم جذب گردشگران داخلی و خارجی است و این روند باید برای معرفی جاذبه‌های زمستانی استان نیز ادامه داشته باشد تا در فصل پاییز و زمستان نیز شاهد حضور پررنگ گردشگران باشیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.