حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » دولت ۶۰۰ میلیارد ریال به دهیاری‌های استان اردبیل کمک کرد

دولت ۶۰۰ میلیارد ریال به دهیاری‌های استان اردبیل کمک کردمدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: دولت به منظور توسعه روستاها ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی روستاهای این استان اختصاص داده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: میرعلی رحیمی‌زاد افزود: در سال ۹۲ میزان اعتبار اختصاص یافته به دهیاری‌های استان ۱۷۰ میلیارد ریال بود که این میزان در سال گذشته به ۶۰۰ میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار در روستاها در اولویت قرار گرفته است، اظهار داشت: به منظور اجرای مناسب طرح‌های روستایی متناسب با جمعیت شهرستان‌ها نیازمند افزایش توجه دهیاران به مشکلات موجود و تلاش برای رفع آن هستیم.

رحیمی‌زاد بیشترین میزان اشتغال پایدار در روستاهای اردبیل را در بخش کشاورزی دانست و گفت: انتظاری که از دیگر دستگاه‌های اجرایی وجود دارد توجه مضاعف به توسعه اقتصادی و کارآفرینی در روستاها از جمله بخش تعاون، مشاغل خانگی، صنایع دستی، بوم‌گردی و توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی است.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل کمبود ماشین‌آلات در دهیاری‌ها را یادآور شد و افزود: دهیاری‌ها با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستند و از سال ۹۴ تاکنون فقط چهار دستگاه ماشین‌آلات به دهیاری‌های استان اختصاص یافته که ضروری است این کمبودها برطرف شود.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات دهیاری‌ها نبود ساختمان اداری است، طوری‌که از ۶ هزار و ۵۰۰ دهیاری تنها ۹۰۲ دهیاری دارای ساختمان هستند که نیاز است از ساختمان‌های خالی در روستاها بعنوان ساختمان اداری استفاده شود.

رحیمی‌زاد ساماندهی نشدن دفن زباله در روستاها را یادآور شد و بیان کرد: دفن بهداشتی زباله در روستاهای استان نامناسب است هرچند ۳۲ سایت مشترک با شهرداری‌ها برای دفن زباله ایجاد شده ولی لازم است برای دفن بهداشتی زباله‌ها تدابیری اندیشیده شود.

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل دهیاران را رابطان بین دولت و مردم دانست و افزود: باید ظرفیت و قابلیت‌ روستاهای مختلف را شناخت و بر اساس آن نسبت به جذب سرمایه‌گذاران اقدام کرد.

به گفته وی، افزایش تعامل بین دهیاران، فرمانداران، بخشداران و مسوولان رده بالای دستگاه‌های مختلف اجرایی برای شناسایی و رفع نیازهای موجود در روستاها ضروری است و به هر چه میزان این همکاری‌ها توسعه یابد، پیشرفت همه جانبه روستاها نیز امکان‌پذیر خواهد شد.

رحیمی‌زاد با بیان اینکه صدور پروانه‌های ساخت و ساز و برخورد با تصرفات غیرقانونی اراضی ملی در محدوده روستاها به عهده دهیاران بوده ، افزود: در صورت نیاز و کمک به دهیاران در جلوگیری از تصرفات غیرقانونی و احقاق حقوق عامه مردم و دولت شورای حفاظت از بیت‌المال در شهرستان‌ها تشکیل و به حفاظت از اراضی ملی و پیشگیری از هرگونه دخل و تصرفات غیرقانونی با حمایت‌های قضایی اقدام خواهد شد.

وی‌گفت: راه‌اندازی شبکه دهکده هوشمند شامل (ایجاد فروشگاه‌ها، جاذبه‌های گردشگری، نیازمندی‌های محلی، صنایع دستی، خدمات گردشگری و کسب و کارهای محلی) در روستاها ، راه‌اندازی استارت‌آپ و ایده‌های کسب و کار روستایی با استفاده از فن‌آوری روز در روستاها، جمع‌آوری اطلاعات جامع روستایی در قالب نرم‌افزار Gis و به هنگام سازی داده‌ها و تولید نقشه‌های روستایی، شناسایی و مطالعه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستاها در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و توسعه پایدار روستایی به‌منظور رفع محرومیت زدایی و مهاجرت معکوس به روستاها ، پوشش بیمه‌ای ۵۳ درصدی روستاییان و عشایر در صندوق بیمه اجتماعی و ایجاد کارگاه‌های تولیدی از دیگر خدمات ارائه شده در روستاهای استان است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.