حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » طراحی و تولید ربات حکیم اردبیل جزو ۱۰ فناوری برتر کشور شد

طراحی و تولید ربات حکیم اردبیل جزو ۱۰ فناوری برتر کشور شدرییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: طراحی و تولید ربات حکیم توط محققان و پزوهشگران استان جزو ۱۰ فناوری برتر کشور شناخته شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حبیب ابراهیم‌پور افزود: این ربات برای حمایت از جامعه پرستاری و در جهت پیشگیری از ویروس کرونا و خدمات‌دهی در بیمارستان‌ها ساخته شده و به تولید انبوه می‌رسد.

وی ادامه‌داد: این ربات به نام حکیم نام‌گذاری شده و دومین ربات پرستاری می‌باشد که بعد از چین در ایران توسط فناوران اردبیلی ساخته شده است.

ابراهیم‌پور بیان‌کرد: در کنار تولید ربات حکیم برای کمک به درمان بیماران مبتلا به بیماری کرونا تولید انواع ماسک به ویژه N۹۵، طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک جراحی و ماسک N۹۵، تولید کابین ضدعفونی کننده و لباس جراحی، راه‌اندازی سامانه اینترنتی غربالگری کرونا و تولید ژل ضدعفونی کننده از جمله فناوری‌های این استان است که تلاش می‌شود این فناوری‌ها توسعه یابد.

وی افزود: به همت هسته‌های فناور پارک علم و فناوری استان اردبیل طراحی و ساخت تونل استریل کننده هوشمند، سیستم بهینه و هوشمند ضدعفونی کننده سطوح وسایط نقلیه، لباس ایزوله مخصوص کادر درمانی، دستگاه ضدعفونی کننده دست و اشیای دستی، تونل ضدعفونی کننده، ساخت دستگاه‌های ضدعفونی کننده برای دستگاه‌های آی‌تی‌ام و همچنین تولید ماسک حرارتی برای افزایش دمای ریه به انجام رسیده و در سال جهش تولید حکایت از توان بالای محققان و پژوهشگران پارک علم و فناوری استان اردبیل است.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه کار جهادی در پارک اردبیل صورت گرفته، گفت: با شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پارک علم و فناوری در یک حرکت جهادی اقداماتی ماندگار انجام داده که خروجی آن به نفع توسعه و پیشرفت کشور بوده است.

وی افزود: با بالا گرفتن تب شیوع کرونا در سطح ملی و استان اردبیل از اسفندماه سال گذشته پژوهشگران، فناوران و جوانان خلاق و ایده‌پرداز اردبیلی با محوریت پارک علم و فناوری و مدیریت توانمند این مجموعه پای کار آمدند تا با نیت کاستن از استرس و التهاب عمومی با فناوری‌های نوین محصولاتی را تولید کنند که در سطح کشور نیز بی‌نظیر بوده است.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان‌کرد: تنوع و تکثر این تولیدات و اقدامات پارک علم و فناوری استان اردبیل برای مقابله با ویروس کرونا به حدی رسیده که فراتر از مرزهای استانی و ملی حتی در سطح جهانی نیز از این محصولات و تولیدات به نیکی یاد شده و نام اردبیل در زمره فناوری‌های جدید در بخش درمان کرونا به ثبت رسیده است.

‌ ابراهیم‌پور اظهارداشت: فناوران ما موفق شدند سامانه تشخیص ویروس کووید ۱۹ را با اشعه ایکس با تصاویر رادیولوژی انجام داده و نسبت به طراحی و ساخت دستگاه تولید ماسک جراحی سه لایه اقدام کنند.

وی همراهی پارک علم و فناوری را با شهرداری‌ها برای تولید و عرضه ماشین ضدعفونی کننده تمام اتوماتیک شهری یادآور شد و گفت: این تجهیزات در اختیار شهرداران استان قرار گرفته تا به صورت مرتب ضدعفونی مناطق آلوده و پرخطر شهری را انجام دهد و استفاده گسترده این فناوری به همت شهرداران بستگی دارد.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل همچنین از تولید عینک طبی و شیلد محافظ صورت و همچنین شیلد ایزوله محافظ صورت و ساخت سنسور آسانسور و همچنین ضدعفونی کننده اشیای مبتنی بر لامپ UV به عنوان دستاورد ارزشمند پارک علم و فناوری خبرداد.

وی گفت: تلاش و مجاهدت پارک فناوری استان اردبیل در تولید این محصولات و همچنین راه‌اندازی سامانه خدمات پزشکی آنلاین حکایت از توان بالای پژوهشگرانی است که در پارک سعی می‌کنند در حوزه‌های مختلف توان خود را به نمایش بگذارند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.