حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.


» » » » چندین مجموعه گردشگری مشگین‌شهر وارد چرخه اقتصادی شد

چندین مجموعه گردشگری مشگین‌شهر وارد چرخه اقتصادی شدفرماندار مشگین‌شهر گفت: سایت تاریخی شهر یئری و چندین مجموعه آب‌درمانی، اقامتی و گردشگری در سال‌های اخیر به چرخه اقتصادی این شهرستان افزوده شدند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: ایرج بیگدلو با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مشگین‌شهر بیان کرد: موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر نیز در حال تکمیل شدن است و بزودی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: با تکمیل پروژه‌های جدید گردشگری در این شهرستان جذب گردشگر خارجی و داخلی افزایش یافته و در زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه جاده گردشگری موئیل ، قینرجه به هیچ وجه شایسته شهروندان و مسافران نیست، افزود:  بایستی هر چه سریع‌تر در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

وی همچنین بر لزوم تعیین تکلیف حمام تاریحی عدل مشگین‌شهر تاکید کرد.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی‌بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، آبهای گرم معدنی، کوهستان سبلان، جنگل‌های بکر ارسباران و چند حمام قدیمی است.

ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

محوطه باستانی شهر یئری در روستای پیرازمیان شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و به وسعت ۴۰۰ هکتار شامل ۲۸۰ سنگ‌افراشته به شکل انسان است.

چشمه آبگرم قینرجه با دمای ۸۶ درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال‌های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی در این منطقه احداث شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.