حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.



کاوش نیوز-احمدملاشاهی، بعد از اینهمه حوادث منطقه ای شاید کمتر کسی باشد که نداند ارزش اتحاد ملی را و اینکه چقدر این قدرت ضمانت می کند آینده ما و فرزندان ما را.
یکی از مهارت های ملی ما باید این باشد که چگونه اتحاد ملی را حفظ کنیم و از لطمه زدن به آن بپرهیزیم  فرقی ندارد سیاستمدار باشیم چه سلبریتی.
مهمترین ابزاری که اینک با آن اتحاد ملی ما نشانه گرفته شده، رسانه و شگردهای رسانه ای است.
اینکه ارتش اول دشمن علیه ما در شبکه های فارسی زبان، اردو زده، شکی نیست اما اینکه  رویکردها و تیترهای آنها با برخی در داخل مطابقت می کند، جای تامل و احساس خطر دارد.
از طرفی دیگر برخی در لفظ و عقیده با دشمن در تعارض اند اما بدلیل اینکه بدون مبانی اسلامی وارد کارزار رسانه ای شدند ، عملا آب به آسیاب دشمن می ریزند
هر قلمی که عناصر قدرت ملی، افتخارات و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را تخریب و تحقیر می کند، آزادی بیان ندارد بلکه ترفند دشمن را پیاده می کند.
همچنین هرنوع مطالبه گری که در آن تقوا نباشد، معامله گری رسانه ای بیش نیست
نمی توان انتقاد و مطالبه گری را با لحاجت، تسویه حساب، تخریب، تحریف خبری ،حواشی و فرع را اصل جلوه دادن، محقق کرد. با شیطنت نمی توان حق را تقویت و باطل را کنار زد . مخاطب با عقلانیت و استدلال قانع می شود نه با شیطنت خبری.
اینکه رهبر معظم انقلاب در سالگرد سردار دلها بر" اتحاد ملت " تاکید می فرمایند،  یعنی یکی از لوازم و ابزار  انتقام سخت و اعاده حقوق ملی همین اتحاد است.
لازمه کار رسانه ای برای تقویت اتحاد ملی، خیرخواهی است. اگر کسی در کار رسانه ای خیرخواه نباشد قطعا یا در دام  تسویه حساب، عقده گشایی، کینه توزی می افتد و یا در دام چاپلوسی، تملق و کاسبی رسانه ای   
اگرچه نقد دلسوزانه و شجاعانه بدلیل عافیت طلبی، گمشده و درد رسانه هاست اما با مطالبه گری بدون تقوا  نتنها  ابروی جامعه درست نمی شود  بلکه چشمه ی آرامش و اتحاد هم کور می شود
اگر می خواهیم قدرتمند شویم بطوری که دشمن مایوس شود از دشمنی با ما، راهی جز تقویت اتحاد ملی نداریم. ابزار رسانه ای و فضای مجازی می تواند محل پردازش و تقویت اتحاد ملی ما  باشد پس در آنچه قلم می زنیم و ارسال می کنیم، بیشتر تامل کنیم.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.