حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » امریکا ، از اتلانتیس تا تایتانیک

امریکا ، از اتلانتیس تا تایتانیک

تقدیم به روح ملکوتی امام راحل(ره) که شعار مرگ برامریکا رابه مستضعفان جهان یاد داد.

کاوش نیوز- حسین پایین محلی: چندسال پیش که درتونس یک دستفروش مورد حملات وحشایانه کارکنان دولت قرار گرفت با خودسوزی دست به خودکشی زد وشعله های بهار تحول درکشورهای عربی را روشن کرد.

حاکمان وابسته به غرب این کشورهای عربی  باهمکاری محور؛ ترکی، عبری وغربی تلاش کردند حکومت مردمی ودموکراتیک سوریه به ریاست جمهوری بشاراسد راسرنگون کنند امادیدیم ودیدند که چگونه یک یک افرادی که باهم عکس یادگاری گرفته بودند سرنگون شدند. در امریکا نیز ریگان وکلینگتون وبوش پدر وپسر واوباما و... رفتند و آرزوی سرنگونی جمهوری اسلامی را با خود بردند واکنون امریکا دردستان یک موطلایی است که بااستراتژی" مرد دیوانه" خواست دیگاه غرب وحشی را درنظام بین الملل تحمیل کند ولی امروز در کشور خود درمانده شده است ومدعی است ایران دراین انقلاب اجتماعی نقش دارد.

چه شده است؟! آیا ایران ابرقدرت شده ویا امریکا روبه زوال است؟

بانگاهی به حوادث تاریخی ۴۰سال اخیر می بینیم که نه امریکا امریکاست ونه جمهوری اسلامی در همان وضهیت قبلی است که بتوانند آن رامهار کنند.

امریکا امروز از حکومت امپریالیستی درجهان و ازاپارتاید قدرت درداخل خاکش به عنوان  یک حکومت توتالیتاریستی(تعبیر مارکوزه) وملیتاریستی(تعبیر سی رایت میلز)  والیگاریشی، به یک سیستم شکننده تبدیل شده که حتی همپیمانان سنتی اش ازآن تبعیت نمیکنند.درست به مانند فیلمهای تخیلی وآخرالزمانی که غولها ازبزرگی توان حرکت ومبارزه با قهرمان راندارند وخود اسباب متلاشی شدن ازدرون را ایجاد میکنند.

بانگاهی به حکومتهای طاغوت درقران آنچه مایه سقوط حکومتهای جالوت وفرعون ونمرود شد را میتوان درعوامل الهی وبعد انسانی دید که آنها از آن غافل بودند.

بله!جورج فلوید این رنگین پوست مظلوم به قول ما ایرانیها مظلومی بود که اه او طناب ظلم امریکایی راپاره کرد! اکنون خون او پرده از نقاب امریکا برداشته است.

ژان بودریار درکتاب "امریکا" میگوید: امریکا، درست به مانند کویر لوکس است! تهی از معنا!.

پیشتر متفکران بزرگی حتی اندیشمندان لیبرال امریکایی از انزوال جهان امریکایی و انحطاط امریکای جهانی گفتند و امریکا را شبیه به درخت تنومندی خواندند که ازدرون پوسیده وموریانه وار خورده شده.

امام خمینی(ره)درنامه تاریخی خود به گورباچف او رامتوجه امرقدسی میکند و وی را از تکیه بر غرب منع می نماید و به او گوشزد میکند که به باغ سبز لیبرالیزم اعتماد نکند.

رهبر معظم انقلاب نیز چندی پیش فرمودند که امریکا به مانند تایتانیک غرق خواهدشد همچنانکه عظمت و زیبایی تایتانیک مانع غرق شدنش نشد.

پرسش مهم این است که آیا دومینوی فروپاشی غرب آغازشده؟!

آنچه جالب است موضع رسانه ای جریان غرب گرا در جهان وایران است.جریان غربگرا درصدد به حاشیه راندن مسایل اساسی کشور وجهان است وبا طرح اخباری نظیر تعداد کشته های آبان درصدد مسئله سازی کاذب است. ولی وقتی غرب وامریکا فرو پاشید باخشک شدن ریشه جایی برای برگ وشاخه خشک شده باقی است؟!

 درسالهای اخیر نقد بنیادین غرب وامریکا از گفتمان فلسفی نخبگان به بدنه اجتماعی در حوزه های مختلف سیاسی و... نه تنها از شرقیان وبلکه از خاک فرهنگی وتاریخی خود امریکا نیز به صراحت شنیده می شود. اینکه رهبر استقلال طلبان کالیفرنیا، مارکوس روئینز اوانز، یا رهبر سیاه پوستان و رهبر مسلمانان امریکا لوییس فراخان شاگرد مالکوم ایکس  یاهنرمندان و...گفتند، نظر شخصی نیست بلکه نظر میلیون انسان آزاده هست که فریاد ناشنیده جورج فلوید را به گوش جهانیان رساندند.

شهید آوینی به عنوان یک غرب شناس تحول تاریخی غرب از درون وایجاد خود آگاهی تاریخی را که منجر به زلزله تاریخی اجتماعی درغرب بشود را پیشبینی کرده بود وگویا امروز درمیان ما این وقایع را نظاره گربود!

مقام معظم رهبری نیز فرمودند: آنها درلبه گودال هستند!

قران کریم تمدنهای بزرگی را نام میبرد که با وجود برخورداری از قدرت نظامی ، امکانات مادی اعم از عده وعده ، وعظمت ظاهری به واسطه فساد ودوری ازتوحید نتوانست آنها راحفظ کند و براساس مشیت الهی نابود شدند.

تمدن غرب که باشعار اومانیسم از جهان کلیسایی منقطع شد جهان غیر غربی را استثمار کرد وبعد دامنه این استثمار به سرمایه داری خود غرب نیز کشیده شد.

این راسیسم (نژاد پرستی) تنها نسبت به انسان شرقی نبود بلکه درذات تمدن غربی بود چنانکه ارنست رنان هم به ان اذعان داشت.

اکنون پس از چند صده از عمر تمدن غرب(به تعبیر بیکنی اتلانتیس نو!) که به تعبیر فرانسوا لیوتار دردرون خود معانی متناقضی را پرورانده وبه تعبیر فوکو بران، اراده معطوف بر قدرت حاکم شده انفجار تاریخی رخ داده که عسرت تاریخی بشر رابه مقام یسر رسانده(ان مع العسر یسرا)

این سنت الهی از خود آگاهی تاریخی در بطن تاریخ توسط انسانها تا نصرت الهی در قالب پدیده های طبیعی راشامل می شود.

در تاریخ اسلام خوانده ایم که در شب قبل از جنگ اصحاب باد شدیدی وزید وادوات دشمن را چون طوفان شن طبس نابودکرد   ودر دل دشمنان رعب ایجاد کرد.همینطور موریانه ها در خانه خدا متن صلح راخوردند و زمینه فتح مکه مکرمه برای جبهه حق مهیاشد.

خرداد ماه هست.ماه خرداد، خرداد حادثه هاست و پیرجماران درشعرش فرمود "انتظار فرج از نیمه خرداد کشم" دراخبار شنیدیم که بزرگترین پرچم امریکا به اندازه ۲۱متر در۴۲متر وبه وزن ۱۵۴کیلوگرم توسط بادی پاره شد.آیا دست طبیعت نیز همصدا با انسان برعلیه شیطان اکبر همراه گشته است.

کلام اخر: الیس بالصبح قریب؟!


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.