حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » از رایزنان فرهنگی تا راهزنان فرهنگی

از  رایزنان فرهنگی  تا  راهزنان فرهنگی

کاوش نیوز- خداداد ابراهیمی،در ازدحام نوشته‌های صد من یک غاز  زردنویسان تلگرامی، گاهی امیدوار می شویم که هنوز اهل قلم در ژرفای مفاهیم انسانی و فرهنگی، غور می‌کنند و عقلانیت وآزادگی قلم را پیشقراول همه روشنی‌ها و بهروزی‌ها بازتعریف می‌کنند و همواره چراغی فراروی تاریکزار بشریت روشن نگه داشته‌اند بی مزد و منت. در واقع اینان همان انسان‌های شریف، همان "رایزنان فرهنگی‌"اند.
-گاه گاهی هم می خوانیم که جماعتی نویسنده بَدَلی با قلم‌های خسته و بسته،  وقیحانه قلم فروشی می‌کنند تا رقمی بابت مزد کُلنگ کاری خود ارتزاق کنند و سفارش‌دهندگان سوژه‌‌های خاص را خشنود نگه دارند. در این رهگذار هر مقدار که واژه‌ها و نوشته‌ها به رنگ توهین، دشنام، هتاکی و ... نوشته شود، مبلغی و رقمی افزون‌تر کاسبی می کنند. در واقع این کاسبان قلم، نه تنها به دنبال بیداری و آگاهی جامعه نیستند بلکه خود نیز در خواب غفلت فرو رفته‌اند. به قول نیمایوشیج :
                                                                                غمِ این خُفته‌ی چَند خواب در چشمِ تَرَم می‌شِکَنَد ...
اینان همان آدم‌های بی هویت، همان "راهزنان فرهنگی‌‌"اند که با فرصت طلبی از وضعیت بی در و پیکر فضای مجازی با نوشتن چند پاراگراف ضعیف و سخیف، خود را نویسنده و صاحب‌نظر حوزه فرهنگ و رسانه تلقی کرده و با جیغ و فریاد به چهره‌ی انسان‌های فرهیخته و شریف چنگ می زنند.و امنیت و ساحت پاک رسانه را آلوده و مردم را آزرده‌اند و جز این نیست که ضعف قانون و عدم پیگیری و برخورد دستگاه‌های نظارتی و قضایی بر گسترش این جریان ضدفرهنگی بیش از پیش افزوده است
-در خاتمه با نکوداشت روز قلم و شادباش به نویسندگان مردمی و باشرافت، باید گفت که روز قلم فرصتی است تا یک بار دیگر بیندیشیم و بنویسیم که قلم، هم می تواند آتش جنگ ها را خاموش کند وهم می تواند با جایگاه معنوی و متعالی خود، امید و روشنی تقریر کند، مروج انسانیت باشد، آزادگی را معنی کند، شهید بسازد و مگر نه این است که؛ "این قلم‌ها هستند که شهدا را می سازند؟!»


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.