حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » بوشهر مقصدشیشمین سفر استانی رئیس جمهور /حل مشکل آب نخلستان‌های بوشهر در اولویت است/ مرزداران کشور همواره در مقابل متجاوزان ایستاده‌اند +تصاویر و فیلم

بوشهر مقصدشیشمین سفر استانی رئیس جمهور /حل مشکل آب نخلستان‌های بوشهر در اولویت است/ مرزداران کشور همواره در مقابل متجاوزان ایستاده‌اند +تصاویر و فیلمسیدابراهیم رئیسی در ششمین سفر استانی خود،صبح امروز وارد فرودگاه بین المللی شهدای بوشهر شد.
...

به گزارش کاوش نیوز، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در ششمین سفر استانی خود لحظاتی پیش وارد فرودگاه بین المللی شهدای بوشهر شد.
در حال حاضر مراسم استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت با حضور مسؤولان استان در حال انجام است و سپس رئیسی در جمع خبرنگاران به بیان اهداف سفر خواهد پرداخت.
دیدار با نخبگان و خانواده شهدا و ایثارگران، شرکت در جلسه شورای اداری بوشهر و نشست خبری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیسی در بوشهر است.
همچنین رئیس جمهور در حوزه صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی بازدیدهایی خواهد داشت و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استان را بررسی می‌کند.

 
 
ورود حجت الاسلام رئیسی به استان بوشهر


در این سفر، پنج وزیر در سطح شهرستان‌های استان به عنوان نماینده حجت الاسلام رئیسی در استان حضور خواهند داشت.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وزیر نفت در شهرستان عسلویه و جم، وزیر راه و شهرسازی در کنگان و دیر، وزیر نیرو در شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد در شهرستان‌های دیلم و گناوه حضور پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام رئیسی در بدو ورود به بوشهر:
سخن گفتن از مشکلات و بیکاری در این استان قابل تحمل نیست/ برای حل مشکلات استان باید در صنعت نفت،گاز و پتروشیمی گام های موثری برداشته شود
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بدو ورود به استان بوشهر با بیان اینکه پیش از انجام سفر بررسی‌های کارشناسی نسبت به وضعیت استان و مشکلات مردم این منطقه انجام شده است،گفت: در این سفر گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان بوشهر برداشته خواهد شد.
رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان بوشهر در حوزه های کشاورزی، شیلات، نخیلات و بخش نفت،گاز و پتروشیمی، برضرورت فعال شدن اقتصاد دریا، کشاورزی، شیلات و نخیلات در این استان تاکید کرد.
حجت الاسلام رئیسی افزود: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان باید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گام‌های موثری برداشته شود.
رئیس جمهور تصریح کرد: انجام اقدامات زیربنایی در بخش آب، برق، جاده‌های مواصلاتی و به ویژه اتصال استان به ریل سراسری نیز از جمله اقداماتی است که در این سفر نسبت به آن تصمیم‌گیری خواهد شد تا گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات بنیادین مردم استان برداشته شود.

بازدید رئیس جمهور از موسسه دریایی شهید محلاتی بوشهر
دکتر سید ابراهیم رئیسی در این بازدید که از سوی وزیران راه و شهرسازی، کشور و نفت همراهی می‌شد، با گزارش دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان مرکز شهید محلاتی در جریان مراحل مختلف طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای دریایی قرار گرفت.
رئیس جمهور در این بازدید که با سالروز حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با متجاوزان آمریکایی همزمان شده است، یاد شهیدان به‌ویژه شهید نادر مهدوی را که دلاورانه در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاد، گرامی داشت.
رئیس جمهور این مجموعه صنعتی را ارزشمند و بسیار مهم خواند و گفت: فعالیت‌هایی که برای طراحی و ساخت شناورها در کلاس‎های مختلف انجام می‌شود، جلوه‌ای از خودکفایی است و ضمن اینکه جنبه دفاعی دارد، در فعال کردن اقتصاد دریا و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.
دکتر رئیسی بر لزوم تلاش برای بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.
رئیس جمهور همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار و بر استفاده از نیروهای بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان تاکید کرد.
رئیس جمهور در بازدید از میدان نفتی رشادت:
کشتی‌سازی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور است/ تلاش برای خودکفایی کشور نمادی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران است/ دولت از صنایع کشتی‌سازی حمایت می‌کند
دکتر سید ابراهیم رئیسی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند انجام شده درحوزه نفت و گاز و کشتی‌سازی، گفت: کشتی‌سازی و طراحی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور محسوب می‌شود.
حجت الاسلام رئیسی گفت: تلاش برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنعتی در حقیقت نمادهایی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران جهانی است و هر کارگر و کارآفرینی که در این مسیر حرکت می‌کند، در مسیر مقابله با زیاده‌خواهان قرار دارد.
آقای رئیسی همچنین بر اهمیت بومی‌سازی صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت با همه توان از صنایع کشتی‌سازی و دریایی کشور حمایت خواهد کرد.
دستور حجت الاسلام رئیسی برای تعیین تکلیف اموال تملیکی گمرک تا سه ماه آینده
سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از انبارهای اموال تملیکی گمرک استان بوشهر، گفت: لازم است قوه قضاییه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذیربط، در این باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالاهای موجود در این انبارها در سه ماه آینده برنامه‌‌ریزی و اقدام کنند.
در این بازدید دادستان استان بوشهر و مسئولان گمرک استان گزارشی از میزان، نوع و دلایل رسوب اموال و کالاهای وارداتی در انبارهای گمرک ارائه کردند.
حضورحجت الاسلام رئیسی درجمع کشاورزان شهرستان اهرم/ دولت به زودی بودجه تکمیل سد خائیز را اختصاص می‌دهد/ حل مشکل آب نخلستان‌های بوشهر در اولویت است
جمعی از کشاورزان و نخل‌کاران در این گفتگوی بی‌واسطه و رو در رو با ابراز خوشحالی از حضور حجت الاسلام رئیسی در جمع خود، مشکلات و پیشنهادهای خود را به ویژه درباره رفع مشکل آب مطرح کردند.
رئیس جمهور پس از شنیدن مشکلات کشاورزان و نخل‌کاران، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار بوشهر را موظف کرد مشکلات مطرح شده را در اسرع وقت رسیدگی و برطرف کنند.
دکتر رئیسی همچنین در سخنان کوتاهی با تاکید بر همت جدی دولت برای رفع مشکل آب با همراهی کشاورزان، گفت: یقین داشته باشید با همت یکدیگر اجازه نخواهیم داد برای نخلستان‌های استان مشکل اساسی ایجاد شود.
رئیس جمهور طرح اصلاح آبیاری نخلستان‌های استان را از موضوعات اولویت‌دار دانست و گفت: دولت مبلغ مورد نیاز را برای تکمیل هر چه سریع‌تر سد خائیز اختصاص می‌دهد تا این سد در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد و مشکل آب کشاورزان استان تا حدودی برطرف شود.
حجت الاسلام رئیسی همچنین با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای احداث سد «باهوش» در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: احداث این سد برای رفع مشکلات کشاورزی استان ضروری است و باید با تامین منابع آن، هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.
حجت الاسلام رئیسی در بازدید از پروژه راه آهن شیراز – بوشهر - عسلویه:
پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه راه‌آهن شیراز – بوشهر- عسلویه پس از ۱۴ سال، قابل توجیه نیست/ تاخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود
دکتر سید ابراهیم رئیسی در بازدید میدانی با هدف رفع موانع تکمیل راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه، پیشرفت ۲۰ درصدی این طرح را پس از حدود ۱۴ سال غیرقابل توجیه دانست و گفت: مدیران طرح باید برای تکمیل و راه‌اندازی این خط آهن تلاش مضاعف کنند و لازم است در روند تکمیل آن جهش ایجاد شود.
رئیس جمهور گفت: تاخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود لذا باید برای اتمام پروژه‌ها همت جدی وجود داشته باشد و اعتبارات این پروژه حتما در بودجه سال آینده گنجانده ‌شود.
آقای رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان بوشهر، گفت: با ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد، نباید مردم این منطقه با مشکلاتی همانند کم‌آبی مواجه باشند و همه باید تلاش کنیم شرایط مطلوب برای آرامش خاطر مردم ایجاد شود.
رئیس جمهور تاکید کرد: مشکلات استان بوشهر قابل حل است و در دولت مصمم هستیم طرح‌هایی را که در سطح استان به سرانجام نرسیده، پیگیری و نهایی کنیم.
در بازدید حجت الاسلام رئیسی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان گزارشی از آخرین وضع احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه ارائه کردند.
حجت الاسلام رئیسی در جمع مردم دلوار:
راه «رئیسعلی دلواری» در ایستادگی مقابل متجاوزان ادامه دارد/ مرزداران کشور همواره در مقابل متجاوزان ایستاده‌اند

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در محل خانه موزه رئیسعلی دلواری حضور یافت و با جمعی از مردم دلوار که در این محل حضور داشتند، دیدار کرد.
رئیس جمهور، بوشهر و دلوار را جلوه مقاومت مردم استان در مقابل زورگویان و متجاوزان دانست و گفت: رئیسعلی دلواری شخصیت نامداری است که به نماد مقاومت در مقابل متجاوزان به جنوب کشور تبدیل شده است.
آقای رئیسی با بیان اینکه استان بوشهر شهدای عالیقدر بی‌شماری برای دفاع از ارزش‌ها، وطن و ناموس کشور در برابر متجاوزان تقدیم کرده است، افزود: مرام رئیسعلی دلواری همچنان در وجود مردم این خطه جریان دارد.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی‌ در مقابله با متجاوزان بیگانه، گفت: مقاومت شهید مهدوی و همرزمانش نشان دهنده ادامه همان راه رئیسعلی دلواری است و در این مسیر مدافعان حرم که در برابر متجاوزان به حریم اهل بیت(ع) ایستادگی کردند نیز همان ادامه دهندگان راه دلواری هستند.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به درخواست امام جمعه دلوار درخصوص ارتقای شهرستان دلوار، گفت: این موضوع براساس تقسیمات کشوری بررسی خواهد شد و درصورتی که از شرایط لازم برخوردار باشد به عنوان مصوبات سفر به اطلاع مردم خواهد رسید.
حجت الاسلام رئیسی همچنین نماز ظهر و عصر را در منزل رئیسعلی دلواری اقامه کرد و پس از آن با شماری از خانواده‌های معظم شهیدان استان دیدار و گفتگو کرد.
 
حجت الاسلام رئیسی در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر:
ماموریت سازمان انرژی اتمی برای تولید ده هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای در کشور/ ظرفیت تولید برق در نیروگاه بوشهر به سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد
دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته ای مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است.
حجت الاسلام رئیسی افزود: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم.
وی افزود:رشد و توسعه معنادار دانش هسته ای، ارتقای سطح سایر فناوری ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.
رئیس جمهور پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر،گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر در نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره برداری است و هزار مگاوات برق تولید میکند و این میزان، در فازهای توسعه ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات برساند.
تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین کن هسته ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که ما از این سازمان انتظار داریم.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.