حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » هزینه سازی اصلاح طلبان برای کشور با ایفای ضلع سوم التهابات

جریان اصلاحات در راستای هزینه سازی برای کشورمان در ابتدای این جبهه قرار دارد و متاسفانه حتی در بسیاری از مواقع نه تنها مرزی با فتنه گران ندارد بلکه در این امر با استفاده از اعتبار رسانه های رسمی کشور سعی دارد ضربه بیشتری وارد کرده و این هزینه سازی را در حوزه منافع سیاسی خود تعریف کرده است.

...

کاوش نیوز، فضای رسانه ای در خارج از کشور با لجن پراکنی های متعدد بنگاه بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال علیه کشورمان پیش میرود. تا جایی که رسانه بی بی سی فارسی هم نقاب و ژست رفتار حرفه ای خود را کنار گذاشته و با رسانه ضدانقلاب سعودی ها در لجن پراکنی رقابت می کند و بیشتر " پی پی سی" است!
فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز توسط برخی سلبریتی ها و با دروغ پراکنی و کشته سازی آنان به طور مداوم یا به اصطلاح تک تیراندازی با پست های جنجالی در جهت تشدید اغتشاشات هدایت می شود. تا جایی سلبریتی ها نقش مهمی در این اغتشاشات برای ضد انقلاب ایفا کرده اند که نهادهای رسمی از فروش اکانت و صفحه آنان به عوامل سرویس های بیگانه خبر می دهند.
سوال این است که فضای داخلی را چه کسانی برای ایجاد بستر آشوب و التهاب مهیا می سازند؟ با نگاهی به نظرات و کنش های سیاسی رسانه ای اصلاح طلبان به خوبی می توان تحرکات آنان را در این راستا مشاهده کرد.
اعضای این جریان سیاسی همواره فضا سیاسی اجتماعی افکار عمومی را به سمت ابهام افکنی و بی اعتمادی نسبت به ساختارها و دستگاه های مختلف کشور بویژه امروز که از قدرت دور افتاده اند، جهت دهی کرده اند‌.
در همین زمینه هر بار دستگاه یا فرد مسئولی اقدام به پاسخ گفتن به ابهامات کرده است، بلافاصله اعضای این جریان سعی کردند آنرا به طور یکجانبه در قالب به اصطلاح نقد به طور کل رد کنند و باب تفکر افکار عمومی و گفت و گو در حوزه حوادث را با نظرات شاز یکطرفه بسته اند.
این جریان سیاسی نقش ضلع سوم تشدید اغتشاشات با ژست طرفداری از مردم را تا به اینجا بازی کرده است و هر کجا پشت پرده فتنه گری ها روشن و مشخص شده خود را به عنوان دلسوز و آلترناتیو اعتراضات معرفی کرده و مطرح می کنند که به نوعی اپوزیسیون داخلی هستند.


 بر همین اساس بررسی برخی مواضع این افراد هم راستا با تشدید التهابات می تواند نکات مهمی را مورد اشاره قرار دهد‌.
در همین رابطه، " علی شکوری راد " عضو شورای مرکزی اتحاد ملت مطرح می کند: "پرهیز از شادی در جشن قهرمانی استقلال در سوپرجام فوتبال و جشن قهرمانی، تیم ملی فوتبال ساحلی در امارات نشانه‌هایی است از هژمون جنبش جاری و هم‌نوایی با آن در بخش‌های مختلف جامعه.متأسفانه اثری از وقوف به چنین حقیقتی در بیانات و بیانیه‌های صاحبان قدرت دیده نشده و افقی گشوده نیست."

در تقویت اغتشاشات و دامن زدن به آن با ژست مصلحانه همچین" آذر منصوری" دیگر فعال اصلاح طلب می نویسد: " با اینکه هفته‌ها از خبر مرگ مهسا امینی می‌گذرد، اما شعار زن، زندگی و آزادی همچنان شنیده می‌شود و کسی از خود سوال نمی‌کند، با اینکه تاکنون طیف وسیعی از شعارها در این اعتراضات شنیده شده،چرا این شعار به کلید واژه و محوری‌ترین شعار معترضان تبدیل شده است؟"
وی می افزاید: "جنبش اعتراضی پس از مرگ مهسا امینی یکی از زنانه‌ترین جنبش‌های تاریخ ایران است. این به معنی نفی مطالبات چند وجهی نیست که در بطن این جنبش اعتراضی وجود دارد، اما هم مرگ مهسا امینی و هم پیشتاز بودن زنان در این جنبش و هم شعار قالب یعنی: «زن، زندگی، آزادی» نشان از محوریت و عاملیت زنان در آن دارد."

در ادبیات این دو نمونه اظهار نظر اصلاح طلبان که در جراید رسمی این جریان سیاسی از جمله "روزنامه اعتماد" چاپ و منتشر شده است به خوبی همنوایی با آشوب گران و تشدید و اعتباردهی به آنان دیده می شود.
واقعیت این است که جریان اصلاحات در راستای هزینه سازی برای کشورمان در ابتدای این جبهه قرار دارد و متاسفانه حتی در بسیاری از مواقع نه تنها مرزی با فتنه گران ندارد بلکه در این امر با استفاده از اعتبار رسانه های رسمی کشور سعی دارد ضربه بیشتری وارد کرده و این هزینه سازی را در حوزه منافع سیاسی خود تعریف کرده است.
" عباس عبدی" کارشناس اصلاح طلب که به افشای این نقش جریان اصلاحات واقف است، با پیش دستی مطرح و در واقع اعتراف می کند: "عده ای معتقدند همه چیز ناشی از توطئه دشمنان و خارج است ولی چون دست‌مان به آنها نمی‌رسد، فعلا زنگوله را به گردن رسانه‌های داخلی می‌اندازیم."
درواقع وی به خوبی از توجه نهادهای ذی ربط به نقش محوری اصلاحات در هزینه سازی در بحبوحه حوادث اخیر سخن می گوید اما قصد دارد با فرار رو به جلو امکان برخورد با این موارد را سلب کند.
درواقع فاز جدید این جریان سیاسی اقدام و فضاسازی برای ممانعت در برخورد قاطعانه با اغتشاشگران است که با حمله و خبرپراکنی این جریان سیاسی علیه بیانیه نمایندگان مجلس برای برخورد قاطعانه با مخلان امنیت عمومی و اراذل و اوباش، کلید خورد و جریان اصلاحات در پروژه افزایش هزینه های سیاسی امنیتی به طور تاکید آمیز در راستای ایفای ضلع سوم تشدید التهابات به تخریب آن به طور گسترده پرداخت.
 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.