حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.


» » مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)در قزوین برگزار شد

مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)در قزوین برگزار شدمراسم عزاداری شب شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) با حضور عاشقان و دلسوختگان اهل بیت و عصمت طهارت ( س )در مساجد، حسینبه ها و امامزاده های شاخص استان قزوین برگزار شد.

...

کاوش نیوز: مراسم عزاداری این بانوی بزرگوار با حضور شخصیت های مذهبی و اقشار مردم ، هیات های مذهبی در جای جای استان قزوین برگزار شد.
روحانیان در این مراسم گوشه هایی از زندگی سراسر فضیلت بانوی بزرگ اسلام (س) و نقش آن حضرت در دفاع از ولایت و امامت را بیان کردند.
مداحان اهل بین عصمت و طهارت نیز با نوحه سرایی، مظلومیت زهرای اطهر را فریاد زدند وحاضران در مجالس عزاداری نیز به به سر و سینه زدند .
بر اساس روایات تاریخی، حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد.
سراسر زندگانی صدیقه طاهره(س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمام برهه های حساس زندگی در کنار امام اول شیعیان بود و از او حمایت می کرد.
در دامن پاک فاطمه زهرا(س)، 2 امام بزرگوار و 2 شخصیت ممتازعالم بشری، حضرت امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری(س) حماسه ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را در جهان اعلام کرد.
حضرت فاطمه زهرا(س) در حالی که از عمر مبارکش 18 سال بیشتر نمی گذشت، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11 هجری قمری به شهادت رسید.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.