حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : به درستي كه من مرگ را جز سعادت نمي بينم و زندگي با ستمكاران را جز محنت نمي دانم.


» » » » برگزاری آئین سوگواری دهه فاطمیه در بندرترکمن

برگزاری آئین سوگواری دهه فاطمیه در بندرترکمن
به مناسبت دهه فاطمیه آئین سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، دخت گرامی نبی مکرم اسلام در شهر اهل سنت نشین بندرترکمن همزمان با دیگر نقاط استان گلستان با حضور دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار شد....
کاوش نیوز: سوگواران فاطمی در بندرترکمن با برپایی مجالس روضه خوانی و مرثیه سرایی در مسجد جامع این شهر درغم شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگواری پرداختند.
رمضان خالو حسینی کارشناس مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی بندرترکمن گفت: این برنامه در طول مدت چهار شب در محل حسینیه مسجد جامع این شهر برگزار می شود.
حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت رسول مکرم اسلام (س) در روز 20 جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد.
نام مبارک آن حضرت فاطمه (س) است و برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده است. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.
حضرت فاطمه زهرا(س) درحالی که از عمر مبارکش 18 سال بیشتر نمی گذشت، به روایتی در 13 جمادی الاول سال 11 هجری قمری و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال 11 هجری قمری به شهادت رسید.
بندرترکمن در35 کیلومتری غرب گرگان واقع بوده، شهروندان شیعه و سنی این شهرستان سالهاست که با برادری و وحدت درکنار هم زندگی می کنند.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.