حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » » » یزد از کمبود کارگر ساده رنج می‌برد/افزایش فارغ‌التحصیلان بیکار

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: یزد از یک سو از کمبود کارگر ساده رنج می‌برد و از سوی دیگر با افزایش روزافزون فارغ التحصیلان بیکار مواجه است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: محمدرضا فلاحتی، در دیدار با معاون محرومیت زدایی دفتر آستان قدس رضوی استان یزد با اشاره به اینکه آمار بیکاری استان زیبنده این شهر نیست، اظهار داشت: استان یزد از یک طرف از کمبود نیروی کارگر ساده به شدت رنجبر می برد به طوری که می توان گفت بیکاری برای این قشر منفی است و کارگران ساده و فنی فرصت اشتغال مناسبی در واحدهای صنعتی برای آنها مهیاست و یزد میزبان نیروهای کارگر ساده از دیگر استان های کشور است.

وی ادامه داد: از طرفی یکی از معضلات استان، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های علوم پایه و علوم انسانی به خصوص در بین بانوان است.

فلاحتی با اشاره به اینکه در حال حاضر با رشد فناوری های جدید و اطلاع رسانی های گسترده همچینن شیوه های نوین بازاریابی و فروش، توسعه و گسترش مشاغل خانگی می تواند برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار فرصت اشتغال ایجاد کند، افزود: در این راستا همکاری‌های دوجانبه با جهاد دانشگاهی استان انجام داده ایم که نتایج خوبی تاکنون در برداشته است.

وی با اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با دفتر آستان قدس رضوی در استان به منظور رفع محرومیت زدایی گفت: سعی و همت مجموعه ما بر آن است تا در شهرستان های کمتر برخوردار با ارائه تسهیلات کم بهره و ارائه آموزش های لازم بتوانیم در تحقق شعار سال گام اساسی برداریم.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد یادآور شد: پتاسیل و ظرفیت مادی و معنوی خادم یاران رضوی می تواند در محلات محروم و شهرستان های کمتر برخودار استان به کمک دستگاه های دولتی آمده و در ایجاد و توسعه کارگاه کوچک و بزرگ آنها را یاری نمایند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.