حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » پزشکان استان یزد تجلیل شدند

پزشکان استان یزد تجلیل شدند

به گزارش کاوش نیوز روز چهارشنبه روابط عمومی این دانشگاه، دکتر عمیدالدین خطیبی به همراه مدیرکل بیمه سلامت از بخش‌ها و کلاس‌های بیمارستان شهید صدوقی و پژوهشکده علوم تولید مثل یزد بازدید و از خدمات و ایثار پزشکان به خصوص در دوران اپیدمی کرونا با اهدای شاخه گل قدردانی کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد در این مراسم گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار پزشک عمومی و بیش از هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در استان یزد به بیماران خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

وی با اشاره یه ظرفیت درمانی استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی استان غیربومی هستند.

خطیبی تصریح کرد: هم اکنون بیش از هزار و ۴۰۰ دانشجوی پزشکی در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.

همچنین به گزارش دبیرخانه بزرگداشت هفته دولت شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" فرماندار هم‌زمان با روز پزشک و هفته دولت با همراهی "محمدکاظم خانی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و "مصطفی صادقیان" بخشدار مرکزی تفت با حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن تبریک روز پزشک از تلاش‌های "دکتر سید محمود واعظ پور" سرپرست این شبکه تقدیر کرد.

دهشیری در ادامه با همراهی جمعی از مسئولان با حضور در تعدادی از مراکز درمانی شهر تفت از تلاش‌های پزشکان شاغل در این مراکز با اهدای لوح و شاخه گل قدردانی نمود.

اول شهریورماه هم‌زمان با زادروز ابوعلی سینا به‌پاس تألیفات و خدمات وی به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام‌گذاری شده است.

همچنین همزمان با روز پزشک و هفته دولت، فرماندار بهاباد به همراه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از پزشکان بیمارستان حکیم بهابادی با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر تجلیل نمودند.

همچنین در نشستی با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد، فرماندار بهاباد و مسئولین بهداشت و درمان شهرستان، مشکلات بیمارستان بهاباد مورد بررسی قرار گرفت. 

فرماندار بهاباد در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دولت و روز پزشک خواستار حمایت و توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان شد.

علیرضا تیموری مهم‌ترین مطالبه مردم در حوزه بهداشت و درمان را حضور پزشکان متخصص عنوان نمود و تصریح کرد: مردم برای امور درمانی خود مجبور هستند فاصله ۲۰۰ کیلومتری تا مرکز استان را طی کنند و در این مسیر خطرات زیادی برای بیماران را شاهد هستیم. 

تجهیزات، آمبولانس، حق الزحمه کادر درمان، حضور پزشکان متخصص، دفع زباله‌های بیمارستان، بومی گزینی در آزمون‌های استخدامی، استفاده از ظرفیت معادن و خیرین از برخی مباحث مطرح شده بود که دکتر حبیب نیکوکار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد توضیحاتی را ارائه و برای رفع آنها قول مساعد داد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق یزد قرار دارد.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.