حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » گلایه اعضای شورای شهر تهران از عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی

گلایه اعضای شورای شهر تهران از عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگیاعضای شورای اسلامی شهر تهران طی سخنانی گلایه هایی را نسبت به ترافیک، تردد خودروهای آلاینده و آنچه ضعف‌های حوزه راهنمایی و رانندگی پایتخت اعلام کردند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان چهل و دومین جلسه خود، میزبان سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور شهر تهران بودند.

وی در این جلسه گزارشی از روند فعالیت این پلیس ارائه کرد که در ادامه اعضای شورای شهر، گلایه ها و نکاتی را مطرح کردند.

مهدی اقراریان عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سالیانه ۱۸ درصد خودرو به شهر اضافه می شود، از این وضعیت انتقاد کرد و گفت: تهران چند میلیون ظرفیت خودرو دارد؟

وی با طرح این پرسش که برنامه برای شماره گذاری خودرو ها در تهران چیست؟ گفت: خودروهایی که پلاک تهران نیستند، در حال کار در تاکسی های اینترنتی هستند که هم سبد تاکسی رانی را کوچک می کند و هم بر تعداد خودروهای تهران افزوده اند.

اقراریان افزود: امروز وضعیت آماری به گونه ای است که به تعداد همه افراد ساکن تهران یک خودرو و یک موتورسیکلت در شهر وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تردد از خط ویژه از سوی برخی افراد، مدعی شد: پلیس راهنمایی و رانندگی به مدیر یکی از خودروسازها، مجوز تردد از خط ویژه داده است در حالیکه بر اساس قانون، حتی نمایندگان شورا و هیچ فردی حق استفاده از خط ویژه را ندارند.

وی افزود: افرادی چشم‌هایشان را می بندند، چون ممکن است بخواهند از این خودروسازها، خودرو بگیرند!

اقراریان گفت: توجه داشته باشیم، ما و فرزندانمان در شهری زندگی می کنیم که آلودگی هوا بیداد می کند.

 

انتقاد از تردد تعداد زیادی خودرو با چراغ گردان در خط ویژه

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: پیشنهادات پلیس برای رفع مشکلات کلی است و به نظر می رسد باید همه درآمد شهرداری را برای رفع این مشکلات هزینه کرد.

وی با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی کاملا با شورا ارتباط کاری دارد، گفت: ایجاد امکانات و حتی اضافه کاری این پلیس در حوزه کاری مدیریت شهری تعریف می شود.

کاشانی با بیان اینکه گاهی حضور یک مامور و با چراغ ثابت راهنمایی و رانندگی می تواند در باز کردن گره ترافیک کارگشا باشد، گفت: بحث آموزش در حوزه راهنمایی و رانندگی، مغفول مانده است.

وی تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، می توانند همفکری کنند تا موضوع آموزش در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

کاشانی با بیان اینکه در قانون شرایط عبور از خط ویژه مشخص است، از تعداد زیاد خودروهای چراغ گردان گلایه کرد و گفت: مردمی که با اتوبوس تردد می کنند، نیز پشت چراغ گردان ها معطل می مانند.

پرویز سروری نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: بنظر می رسد کار به جایی برسد که چراغ گردان ها، بگویند اتوبوس مزاحم ما هستند.

 

دو سوم معابر توسط صنوف اشغال شده‌اند

مهدی عباسی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: صنوف مزاحم با پارک خودروها به صورت غیر اصولی، معابر را اشغال و معضلی برای عبور و مرور شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه در بیشتر معابر، دو سوم خیابان توسط مغازه های که خدماتی ارایه می کنند، اشغال می شود، گفت: به خاطر منفعت طلبی یک عده، گروه زیادی از شهروندان از حقوق خود محروم می شوند.

عباسی با طرح پرسشی اظهار داشت: پلیس راهور برای رفع این مشکلات، چه تمهیداتی اندیشیده است؟

 

شهروندان شب ها در بزرگراه ها امنیت ندارند

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه تاکید کرد: سالها است که بی انضباطی تردد موتورسیکلت ها به ویژه در مراکز شهر، مسیر صعودی طی می کند.

وی با اشاره به تردد کامیون ها در طول شب، در بزرگراه ها، گفت: این رانندگان با حجم و وزن بار غیر مجاز و در برخی موارد، با راننده غیر مجاز، امنیت شهروندان را به خطر می اندازند و شبها در بزرگراه ها احساس امنیت وجود ندارد.

تشکری هاشمی با انتقاد از تردد خودروها و موتورسیکلت های فرسوده، گفت: قانون‌گذار برای این خودروها عمر مفید تعیین کرده است و برخی از این خودرو ها دودزا نیز هستند و وضعیت رقت باری دارند.

وی با بیان اینکه این خودروها پنهان نیستند و به وضوح در شهر تردد دارند، گفت: مسافربرهای غیر قانونی، نیز به صورت کلونی و رفاقتی در تهران حضور دارند که با تهدید و ارعاب مسافرکشی می کنند و محدوده هایی از شهر را در اختیار دارند.

تشکری هاشمی بر استفاده از نیروهای داوطلب مردمی در حوزه راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: پلیس، ثبت تخلف های ساکن را به این افراد بسپرد.

 

جریمه نقدی اخلاق اسلامی را خدشه دار می‌کند

سید محمد آقامیری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه و پس از گزارش پلیس راهور، عنوان کرد: جریمه رانندگی چقدر در جلوگیری از تخلف ها تاثیر داشته است؟

وی با بیان اینکه مبلغ جریمه ها هر ساله افزوده می شود، گفت: اینجا کشور اسلامی است ولی بدون مطالعه از کشورهای اروپایی تقلید کرده‌ایم.

آقامیری با بیان اینکه با جریمه ها اخلاق مردم را بد می کنیم، گفت: یک بار فکر کنیم که در کشور اسلامی، آیا می شود تخلف را با پول جبران کرد؟

وی تاکید بر اینکه جامعه و مسئولان نسبت به این موضوع مسئولیت دارند، خواست تا بحث و پژوهشی در این حوزه انجام شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.