حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » ضرورت تزریق دُز سوم واکسن برای مقابله با اُمیکرون در استان تهران

ضرورت تزریق دُز سوم واکسن برای مقابله با اُمیکرون در استان تهرانمعاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک گفت: تزریق دُز سوم واکسن برای مقابله با اُمیکرون بسیار حائز اهمیت است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: محسن نایبی در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به برگزاری مستمر جلسات اظهار داشت: با توجه به ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور در این جلسه بر فعالیت مراکز واکسیناسیون در کل استان تهران تاکید شد و گزارش‌ها نیز نشان می‌دهد مراکز واکسیناسیون با جدیت فعالیت خود را ادامه می‌دهند و آمارها نیز نشان دهنده استقبال مردم برای تزریق دُز سوم و افزایش مراجعات به مراکز واکسیناسیون نسبت به هفته‌های گذشته است.

وی ادامه داد: برای مقابله با سویه جدید بر لزوم تزریق دُز یادآور و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید می‌شود، از این رو از شهروندان درخواست می‌کنیم حتماً برای تزریق دُز سوم هر چه زودتر به مراکز مراجعه کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران بیان کرد: در مراکز واکسیناسیون نیز سبدی از همه واکسن‌های موجود در کشور وجود دارد که می‌تواند با تزریق دُز سوم در جهت کنترل این بیماری و عبور از پیک احتمالی مشارکت داشته باشند.

نایبی سپس گفت: تعداد بسیار کمی از موارد ابتلاء به سویه جدید در کشور شناسایی شده که افراد مبتلا و همچنین افرادی که با آنها در ارتباط بودند شناسایی شدند و در این زمینه رصد مناسبی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در استان تهران با توجه به استقبال مردم برای تزریق دُز سوم واکسن، خطر کمتری از شیوع و فراگیری سویه جدید وجود دارد اما شهروندان باید مراقبت کنند و ضمن پرهیز از عادی انگاری حتماً بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک دقت نظر بسیاری داشته باشند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در مورد اجرای سامانه امید در فاز دوم افزود: بی تردید اجرای این طرح می‌تواند در کاهش ابتلاء به این بیماری اثرگذاری فراوانی داشته باشد که فاز دوم این طرح در حوزه حمل و نقل درون و برون شهری پیگیری خواهد شد.

نایبی ادامه داد: در مورد سرویس مدارس، تاکسی‌های اینترنتی و همچنین تاکسی‌های گردشی اطلاعات افراد در سامانه امید ثبت شده و در صورتی که تزریق واکسن افراد ثبت نشده باشد برای آنها پیامکی ارسال می‌شود و امید است با اجرای این فاز از طرح امید اطمینان خاطری در مورد رانندگان حمل و نقل عمومی ایجاد شود، چرا که رانندگان روزانه با افراد زیادی از جامعه ارتباط دارند.

وی در مورد درباره شباهت علائم سرماخوردگی و سویه جدید اُمیکرون به ویژه در میان دانش آموزان و اتخاذ تصمیمات جدید و یا محدودیت‌های جدید، خاطرنشان کرد: علائم مشترکی میان سرماخوردگی و اُمیکرون وجود دارد که البته هنوز به نتایج قطعی نرسیده‌اند، لذا اگر نتایج جدید مشخص شود موضوع در ستاد ملی کرونا مطرح خواهد شد و تصمیم گیری‌های لازم انجام خواهد شد اما تا کنون محدودیت‌هایی به ویژه برای دانش آموزان اعمال نشده و تصمیم جدیدی نیز اتخاذ نشده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.