حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » » » ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تهرانی پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از پرداخت بیش از ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: سید ابوالفضل پرپنچی اعلام کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از سال ۹۵ با هدف گره‌گشایی از نیازمندان و پرداخت تسهیلات بدون کارمزد به مددجویان تحت حمایت و خانواده‌های نیازمند تاسیس شد.

وی با بیان اینکه پیشوایان دینی تاکیدهای زیادی درباره تامین نیازهای معیشتی اقشار ضعیف جامعه از طریق قرض الحسنه دارند، افزود: برهمین اساس، قرض الحسنه یکی از شیوه های تجهیز و تخصیص منابع در الگوی بانکداری بدون ربا مطرح شده است.

پرپنچی، بیان کرد: تسهیلات پرداختی از سوی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به فعالیت ۳ شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در استان تهران اشاره کرد و افزود: ۳۵ نمایندگی این صندوق در دفاتر کمیته امداد استان تهران آماده ارائه خدمت به نیازمندان هستند.

پرپنچی، بیان کرد: همچنین با افتتاح شعبه دیجیتال صندوق امداد ولایت، امکان دریافت خدمات بدون مراجعه حضوری و در کمترین زمان برای متقاضیان فراهم شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، ادامه داد: این صندوق از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۳ هزار و ۲۵۰  فقره تسهیلات در قالب وام کارگشایی، اشتغال و مسکن به مبلغ ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به نیازمندان تهرانی پرداخت کرده است که می‌تواند به عنوان یک الگوی شایان توجه در بانکداری اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی، بیان کرد: خیّران حقیقی و حقوقی (مساجد، مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه)  می‌توانند با سپرده‌گذاری و تعامل هم افزا با صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، این نهاد را در رفع مشکلات نیازمندان و مددجویان تحت حمایت یاری کنند.

گفتنی است که قانون عملیات بانکی بدون ربا که مشتمل بر ۲۷ ماده و ۴ تبصره است در روز ۸ شهریور سال ۱۳۶۲ تصویب شد و در ۱۰ شهریور ۱۳۶۲ به تایید شورای نگهبان رسید و چنین روزی، روز بانکداری اسلامی نامگذاری شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.