حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.


» » » » بارش‌ها در پایتخت ادامه دارد

بارش‌ها در پایتخت ادامه داردبارش برف و باران در پایتخت که از شب گذشته شدت بیشتری گرفته است بدلیل تردد اندک شهروندان با کمترین حادثه و بدون مصدومیت و تلفات جانی همراه است.

...

کاوش نیوز:بارش شدید باران از شب گذشته در پایتخت به اوج خود رسیده و در ارتفاعات بارش های بصورت برف است، در این میان اقدامات مناسب شهرداری و البته تردد اندک شهروندان تاکنون حادثه و تلفات جانی وجود نداشته است.

رییس مرکز اورژانس تهران گفت: چندین تصادف بدلیل لغزندگی معابر در تهران روی داده اما این سوانح رانندگی مصدومیت و تلفات جانی نداشته است.

پیمان صابریان افزود: بدلیل در خانه ماندن شهروندان شاهد کاهش حوادث و تردد شهروندان در خیابان ها هستیم.

وی به شهروندان توصیه کرد از تردد غیرضرور در داخل و برون شهر خودداری کنند و همچنین بدلیل احتمال طغیان رودخانه ها از اتراق در حاشیه روخانه ها خودداری کنند.

همچنین سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: بارش ها تاکنون حادثه خاصی ایجاد نکرده است.
سید جلال ملکی افزود: ماموران ۱۳۰ ایستگاه آتش نشانی با تجهیزات کامل در آماده باش هستند و در چندین مورد نیز آبگرفتگی در نقاط مختلف شهر داشتیم اما حادثه و بحرانی برای شهر ایجاد نکرده است.

باران ۱۰ میلی متری در پایتخت
همچنین رییس پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: طبق بررسی مدل های مختلف هواشناسی، میزان بارش باران تا فردا (شنبه) ساعت ۱۱ صبح حدود ۱۰ میلی متر پیش بینی می شود. 
رضا کرمی محمدی افزود: میزان بارندگی از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰ دیروز ۹ میلی متر بوده و در حال حاضر نیز بارش ها در شرق و جنوب شرق شهر تهران پردامنه تر و سرعت وزش باد نیز در سطح شهر تهران حدود ۱۱ کیلومتر بر ساعت است.


شدت بارش ها در جاده های استان تهران

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: بیش از ۱۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات و ۳۰۰ نفر نیروهای راهداری مشغول عملیات بازگشایی و ایمن سازی مسیرها هستند.
عادل مصدقی افزود: بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن شن و نمک در جاده های برف گیر استان مصرف شده است.
وی بیشترین بارش های برف استان تهران را در شهرستان های پردیس و دماوند اعلام کرد و گفت: تیم های راهداری همچنان مشغول عملیات روان سازی در جاده ها هستند.
معاون راهداری استان تهران ادامه داد: چندین مسیر روستایی در شهرستان شمیرانات محدوده فشم و همچنین بدلیل ریزش سنگ مسدود شدند که با تلاش عوامل راهداری این مسیرها بازگشایی شدند.
وی با بیان اینکه تردد در کلیه مسیرهای استان تهران نسبت به سال های گذشته بسیار اندک بوده گفت: به همین دلیل حوادث ریزش سنگ در جاده ها بدون تصادف و آسیب به مردم گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: پدیده مه گرفتگی در مناطق کوهستانی همراه با بارش خفیف برف و در سایر مناطق استان بارش باران در جریان است.
مصدقی از رانندگان خواست که بدلیل لغزندگی در جاده ها با سرعت مطمینه حرکت کنند.
با توجه به اینکه مردم از دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا تمکین کرده و در منزل ماندند، کاهش تردد و سفر در داخل و بیرون شهر موجب شده است شرایط جوی حادثه و تلفات جانی نداشته باشد.

طبق پیش بینی هواشناسی این سامانه بارشی تا روز یکشنبه هفته آینده در پایتخت فعال است و در حال حاضر نیز در برخی معابر شاهد آبگرفتگی هستیم اما تردد اندک خودروها در شهر بصورت روان و عادی در جریان است. منبع ایرنا


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.