حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.


» » » » بیش‌از ١۴ هزار تن شیر و گوشت قرمز سالانه در خاش تولید می‌شود

مدیرجهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه بیش از ١۴ هزار تن شیر و گوشت قرمز تولیدی این شهرستان راهی بازار مصرف می‌شود و با ٣٨٢ هزار رأس دام سبک و سنگین یکی از قطب‌های دامپروری استان است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: شیرزاد کمالی روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه خاش با شرایط اقلیمی مناسب همزمان قابلیت پرورش انواع میوه های سردسیری، معتدله و نیمه‌گرمسیری را داراست اظهارداشت: کل تولیدات بخش کشاورزی خاش بیش از ١۵٣ هزارتن بوده که بخش قابل توجه آن زمینه اشتغال مردم منطقه را فراهم کرده است.

وی افزود: هم‌اینک حدود ١٠ هزار و ٣٠٠ هکتار از اراضی شهرستان خاش به کشت محصولات زراعی است که عمده‌ترین آن‌ها گندم و جو، ذرت سبزیجات برگی و غده‌ای، گیاهان علوفه‌ای و برنج است.

مدیر جهاد کشاورزی خاش با اشاره به توانمندی‌های حوزه باغی خاش تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات این شهرستان ١٠ هزار هکتار است که سالیانه بیش از ۴٢ هزار تن میوه‌هایی نظیر خرما، انار، پسته، زردآلو، هلو، بادام، مرکبات، زیتون، توت گردو به بازار عرضه می‌شود.

وی شاخص‌های برتر خاش در محصولات زراعی و باغی را در تولید سبزیجات برگی و غده‌ای علوفه، پسته، انار، زردآلو، توت و خرما برشمرد و گفت: خرمای ربی ارگانیک روتک دارای شهرت جهانی است.

کمالی با اشاره به اینکه بخش اعظم سبزیجات برگی سیستان و بلوچستان در این شهرستان تولید می‌شود بیان کرد: این شهرستان در حالی که برتر در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای است بخش قابل توجه محصولات گلخانه‌ای آن هم به خارج از کشور صادر می‌شود و این امر در ایجاد ارزش افزوده و خلق فرصت‌های شغلی جدید و پایدار کمک شایانی کرده است.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های ممتاز خاش در دامپروری اظهارداشت: ٣۵ واحد مرغداری فعال سالیانه با تولید پنج هزار ۵٠٠ تن گوشت مرغ بیشترین تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان را داراست و از این حیث نه تنها شهرستان خودکفا بوده بلکه مازاد تولید نیز به شهرستان‌های مجاور عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خاش وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذایی را بعنوان مکمل زنجیره ارزش در بخش کشاورزی برشمرد و ادامه داد: ۱۲ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در زمینه‌های تولید خوراک دام، تولید فرآورده‌های لبنی، کشتار دام و طیو، پسته و ذرت وسایر بخش‌های مربوط مشغول فعالیت هستند.

وی خاش را بهشت تولید گیاهان دارویی معرفی کرد و با بیان اینکه عسل تولیدی شهرستان شهرت خاصی دارد تصریح کرد: در سال‌های اخیر نیز باتوجه به شرایط آبی و کاهش ذخایر آن توسعه کشت و کار گیاهان دارویی در دستور کار مدیریت قرار گرفته است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.