حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » لزوم افزایش ضریب خوداتکایی به گوشت مرغ در سیستان وبلوچستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طی سال گذشته با جوجه ریزی ١٧ میلیون و ۴٠٠ هزار قطعه ای جوجه در ٢۴٢ واحد مرغداری سطح استان، حدود ٣٠ هزارتن گوشت مرغ تولید وروانه بازار مصرف شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: غلامرضا سرگزی اظهار کرد: با توجه به میزان گوشت مرغ تولیدی در واحدهای مرغداری، ٣٠ درصد نیاز استان به گوشت مرغ تأمین می‌شود و همچنان ٧٠ درصد گوشت مرغ مورد نیاز استان از استان‌های همجوار بصورت مرغ کشتار روز، مرغ منجمد و مرغ زنده وارد بازار سیستان و بلوچستان می‌شود.

وی افزود: در برنامه داریم با افزایش واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی ضریب خودکفایی استان ارتقا یابد و برای رسیدن به مرز خودکفایی و تکمیل ارزش زنجیره تولید گوشت مرغ، علاوه بر ظرفیت ٢۴ میلیون قطعه جوجه ریزی واحدهای موجود، به ایجاد واحدهای جدید مرغداری با زمینه پرورش ٨ میلیون قطعه جوجه در هر دوره که با احتساب چهار دوره در سال، یعنی سالیانه ٣٢ میلیون جوجه ریزی نیاز است.

وی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان به دلیل بعد مسافت شهرستان ها از هم و از مراکز استان‌ها و کمبود تولید گوشت مرغ ، حمل ونقل و جابجایی گوشت مرغ هزینه بالایی دارد و سبب افزایش قیمت مرغ می‌شود که برای حل این مشکل همراهی همه مسئولین برای توسعه واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی در سطح شهرستان های استان را می‌طلبد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس مصرف سرانه، نیاز سالیانه استان به گوشت مرغ را حداقل ٩٣ هزارتن اعلام کرد.

گفتنی است محدودیت گسترش واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی در سیستان وبلوچستان یک سالی میشودکه ملغی شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.