حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » کولبران مجاز به واردات کالاهایی با ممنوعیت و محدودیت هستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: کولبران استان با توجه به ضوابط اعلامی مجاز به واردات کالاهایی هستند که ورود آن‌ها به کشور ممنوع بوده یا محدودیت قانونی دارد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: ماندانا زنگنه دوشنبه شب در نشست شورای ساماندهی فعالیت کولبران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برابر ضوابط ابلاغی کوله بران استان در کنار صادرات کلیه کالاهای مجاز صادراتی اجازه دارند بیش از ۸۰۰ قلم کالای تعیین شده وارداتی را وارد کند.

وی ادامه داد: ورود این ٨٠٠ قلم کالا به کشور ممنوع بوده یا با محدودیت ورود مواجه هستند اما برای بهبود معیشت مرزنشینان مقرر شده است این اقلام با معافیت کامل در عوارض و سود بازرگانی تا ماهانه به ازای هر فرد معادل ۱۶۶ دلار و برای هر خانوار تا سقف ۶۶۴ دلار اجازه ورود داشته باشند، به نرخ روز ارز معادل حدود ١٧ میلیون تومان برای هرخانوار به صورت ماهانه می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: خروج تجمیعی کالاها از شهرستان دارای بازارچه ممنوع بوده و حمل و جابجایی کالاهای وارداتی کولبران تنها تا مرکز شهرستان مرزی محل ورود مجاز است اما به صورت خرده فروشی توسط افراد قابل خریداری و خارج کردن به سایر مناطق استان و کشور است.

زنگنه افزود: در این میان کالاهای صادراتی یا وارداتی که نیازمند گواهی های قانونی از جمله گواهی استاندارد، بهداشت، قرنطینه کشاورزی یا دامی هستند باید پیش از ترخیص توسط کولبران یا به گمرک بازارچه مرزی ارائه شود سپس ترخیص کنند تا در این خصوص هم مشکلی برای آنها رخ ندهد و بتوانند به فعالیتشان در چارچوب قوانین مصوب ادامه دهند.

وی گفت: واردات این کالاها میتواند توسط مباشر یا کارگزار کولبران با انجام ثبت آماری در سامانه جامع مرزنشینان کالاها را با ترانزیت داخلی به صورت تجمیعی به بازارچه های تعیین شده وارد شده و پس از انجام شرایط قانونی شخص کولبر یا نماینده قانونی او می‌تواند کالا را از بازارچه مرزی ترخیص کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.