حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » » » بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: امسال با بهره‌برداری از بیمارستان‌های ۳۲۰ و ۲۲۰ تختخوابی در سیستان و بلوچستان تعداد تخت‌های بیمارستانی این دانشگاه به ۲ هزار و ۳۸۵ مورد رسید.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: دکتر سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همزمان با شیوع ویروس کرونا تقویت زیرساخت‌ها و راه‌اندازی تخت‌های بیمارستانی بود بطوری که با وجود تحریم‌ها و مشکلات مالی توانستیم با سرعت بخشیدن به اقدامات عمرانی ۲ بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان و بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان را افتتاح کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر اقدام‌های توسعه‌ای در بخش بهداشت و درمان در سراسر ایران اسلامی به ویژه سیستان و بلوچستان کاملا مشهود و ملموس بوده و شاخص‌های سلامت در این استان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: با توجه مسوولان وزارت بهداشت ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در زاهدان در حال انجام بوده و با بهره‌برداری از آن بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان به ویژه مرکز استان رفع خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در حوزه پذیرش بیماران خارجی گفت: این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای افغانستان، پاکستان، حوزه دریای عمان و وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌های متعدد، مرکز بزرگ چشم پزشکی و از همه مهم‌تر نیروهای متخصص و فوق تخصص آمادگی جذب توریست در سه بخش گردشگری سلامت را دارد و می‌تواند دروازه ورودی و خروجی مهمی برای این حوزه باشد.

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۵ راه‌اندازی شد که با توجه به روند قابل قبول توسعه این دانشگاه هم‌اینک دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و زابل از این دانشگاه جدا شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.