حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » سیستان و بلوچستان قطب چشم‌پزشکی جنوب شرق/ ۱۱۶ هزار عمل جراحی چشم انجام شد

رئیس بیمارستان "چشم پزشکی الزهرا(س)" زاهدان گفت: تاکنون بالغ بر ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی چشم در این بیمارستان انجام شده و هم‌اکنون نیز بیمارانی از کشورهای همجوار برای درمان به این استان مراجعه می‌کنند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: علیرضا مالکی اظهار داشت: از ابتدای تاسیس این بیمارستان "چشم پزشکی الزهرا(س)" زاهدان  تاکنون بالغ بر 116 هزار و500 عمل جراحی چشم انجام شده و هم اکنون نیز بیمارانی از کشورهای همجوار برای درمان به این استان مراجعه می‌کنند.

رئیس بیمارستان "چشم پزشکی الزهرا(س)" زاهدان گفت: ضربه به سر یکی از علل شایع جداشدگی شبکیه محسوب می‌شود و فرد ممکن است تا 6 ماه هیچ‌گونه علامتی در چشم خود در این خصوص احساس نکند.

وی ادامه داد: فردی که دچار جداشدگی شبکیه شده ممکن است شب‌ها هنگام خواب، احساس کند که رعد و برق و صاعقه می‌بیند و یا بینایی وی از اطراف کاهش یافته و سیاهی در گوشه‌های چشم ببیند که لازم است تا هر فرد به محض دیدن هر تغییری در حالت بینایی خود، به چشم پزشک مراجعه کند چرا که در مواردی مانند جداشدگی شبکیه، آب‌سیاه و بیماری‌هایی مانند آن هر چه سریع‌تر جلوی پیشرفت بیماری گرفته شده و نابینایی فرد پیشگیری می‌شود.

مالکی با اشاره به اینکه در این حالت دید بیمار به حالت یک چشم سالم باز نمی‌گردد تصریح کرد: با درمان فقط جلوی کاهش بیشتر بینایی گرفته می‌شود. اگر فردی که دچار جداشدگی شبکیه شده به موقع برای درمان مراجعه کند با انجام لیزر، عیب برطرف می‌شود اما برای افرادی که این عارضه وخیم شده باشد 6 عمل جراحی تحت بیهوشی کامل به مدت بیش از 4 ساعت انجام می‌شود.

این فوق‌تخصص شبکیه چشم با بیان اینکه بهترین دستگاه‌های تشخیصی و درمان شبکیه در بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان وجود دارد ادامه داد: چشم پزشکان ماهر و تجهیزات مدرن مجموعه ای کامل را برای ارائه خدمات درمانی چشم پزشکی در این بیمارستان تشکیل داده اند و روزانه به تعداد زیادی از بیماران از سراسر ایران و کشورهای همسایه در این بیمارستان خدمات ارائه می شود و انجام درمان  فوق تخصصی جدا شدگی شبکیه در داخل سیستان وبلوچستان انجام می‌شود و نیاز به سفر درمانی خارج از استان را رفع کرده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.