حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » واسطه‌ها و دلالان ‌دسترنج باغداران را به جیب می‌زنند

 واسطه‌ها و دلالان ‌دسترنج باغداران را به جیب می‌زنند نماینده مردم حوزه انتخابیه بابل در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی فوری دولت به وضعیت نامناسب تولید مازاد و ضایعات مرکبات مازندران شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: علی کریمی فیروزجایی، اظهار کرد: از مجموع تولید مرکبات در مازندران، حدود 500 هزار تن محصول تولیدی، به دلیل مدیریت نشدن، عدم صادرات و نداشتن صنایع تبدیلی، به ضایعات تبدیل می‌شود.

وی افزود: از عمده مشکلات بازار مرکبات در مازندران و عدن ثبات قیمت، واسطه ها و دلالان هستند که عمده دسترنج باغداران را به جیب می زنند و انتفاع و درآمد باغداران بسیار پائین است و به قیمت پائین از دست آنها خارج می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به سطح 115هزار هکتاری مرکبات این استان افزود: مازندران با تولید سالانه 2میلیون و 700هزار تن محصول مرکبات نقش بسزایی در تولید ملی این محصول دارد و این استان رتبه نخست تولید محصول مرکبات را در سطح کشور دارا می‌باشد.

کریمی فیروزجایی با اظهار نارضایتی از وضعیت موجود بازار مرکبات که عمده تولید باغداران در انبارها و سورتینگ قرار دارد افزود: ساماندهی مشکلات باغداران مرکبات نیازمند توجه جدی است و دولت باید با توسعه صادرات مرکبات از باغداران حمایت کند.

عضو خانه ملت ضرورت رسیدگی به مشکلات باغداران را یادآورشد و افزود: نجات باغداران از ورشکستگی خواسه به حق و منطقی است و حمایت از تولید کنندگان محصولات باغی و زراعی جزو اولویت های برنامه ریزی در مجلس شورای اسلامی می‌باشد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.