حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » تعاونی های غیر فعال در مازندران تعیین تکلیف شوند

تعاونی های غیر فعال در مازندران تعیین تکلیف شوند سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خواستار تعیین تکلیف تعاونی های غیرفعال در مازندران شد و گفت: جایگاه تعاون را در بین سایر بخش ها بهبود بخشیم.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: علی باقری در نشست صمیمی و تعاملی با اعضای اتاق تعاون و مدیران عامل اتحادیه‌های تعاونی مازندران اظهار کرد: تعاون، در کشور دارای بعد قانونی بوده و در سیاست‌های کلی نظام بر آن تاکید شده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های نوآوری و تعاونی‌های سنتی صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر عنصر نوآوری به تعاونی های سنتی اضافه شود ارتقای بخش تعاون را شاهد خواهیم بود.

وی، مردمی بودن  و عدالت محوری را از ارکان بخش تعاون دانست و ادامه داد: در واقع تعاون تجلی معنای مردمی بودن است.

باقری با اعلام اینکه صادرات، در حوزه تعاونی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن پرداخته شود، خاطرنشان کرد: اگر اصل در فعالیت های اقتصادی، بخش تعاون باشد،  به اهداف سهم ۲۵ درصدی تعاون خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه باید جایگاه تعاون را در بین سایر بخش ها بهبود بخشیم، گفت: این کار بدون تعامل بین اتاق تعاون، اتحادیه ها و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران امکان پذیر نیست.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه در حوزه آموزش تعاونی کارهای زیادی انجام شده و باید روز به روز پیشرفت داشته باشیم تا نوآوری را به تعاونی ها تزریق کنیم، تصریح کرد: آموزش سبب کم کردن مشکلات در تعاونی های می‌شود.

این مسئول خواستار تعیین تکلیف تعاونی های غیر فعال در مازندران شد و افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در بخش تعاون جزء استان‌های برتر در کشور است.

باقری خاطرنشان کرد: برگزاری مستمر جلسات کمیته بررسی وضعیت تعاونی های مشکل‌دار نیز که با ابتکار در سال گذشته تشکیل شده بود به تعیین تکلیف وضعیت تعاونی های استان کمک زیادی کرده است  و این امر سبب شده است تا در این بخش رتبه اول در کشور باشیم.

وی با اعلام اینکه موفقیت های تعاونی‌ها باید اطلاع رسانی شود و این بهترین راه ترویج فرهنگ تعاون در استان است، بیان کرد: در کنار تعاونی ها هستیم و برای موفقیت این حوزه با کمک هم تلاش می‌کنیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خدمت به تعاون را افتخاری دانست که مستقیما به اقتصاد مردمی مرتبط است، ادامه داد: تعاونی‌ها باید مطالبه گر باشند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.